Skitmåndag

Just denna måndag känns som en sånhär dag som man vet, att man inte kommer få ut något av dagen :S
Morgonen började i morse av att Mamma ringde vid halv 9 å sa att alla hästar stod inne å¨väntade på att bli utsläppta!!! Gaaaahh! Eftersom de har gått ute varje natt i ca 1 vecka å ingen sagt något till mig att de fått stå inne i natt tog jag det för givet å tyckte att fasen va skönt å få åka ut lite senare... men icke!
Tur att min gode styv-far hjälpte till :D
Snäll som jag är så har jag tagit på mig även kvällen idag. Så jag hoppas verkligen att de skall gå ute ikväll!!! Så varmt som det är! Idag har det varit 15 grader, varma vindar å då har intye ens solen varit framme.
Avskyr att behöva slänga på en massa varma täcken när det är såhär fint väder! Varför "täcka" en häst nu i detta klimat/väder förstår jag mig inte på, men det är min åsikt. Tråkigt åxå att hästen inte får i sig de vitaminer de får av solen genom pälsen. Mina lurvar har iaf gått utan täcke hela vintern! Inga veklingar dom inte ;)
Nobla hade dock täcke när det var kadd väder pga att hon inte ska bli så skitig när hon rullar sig :P
Ah ska iaf fall åka ut i kväll till mina älsklingar!
Tänkte att jag ska ta ett hårdpass på banan.
Sen blir det u att kvällfora alla, å ta in å tacke av, täcke på, täcke av! Suck.
Är det en hobby, så är det en hobby, bara gilla läget :)

Igår/ natt satt jag å bejby å kollade på  resor.
Fick fram så många alternativ!
Grekland (kreta), Cypern, Bulgaren, Turkiet mm.
Jag känner att jag skulle kunna ta vad somhellst! Bara jag få komma bort härifrån!
Bubben vill ju inte åka till Bulgarien eller Turkiet, å mig spelar det ju ingen roll, men både han å jag kännde att det skulle nog vara kul om man kunde åka till Grekland :) Omvi hittar en billig resa så tar vi den sa vi!
Å gissa vad vi hittade igår?? :)
Jo en superbillig :D
Elle ja, om man bortser att det faktiskt å högsesong när vi åker + att det är ganska dyrt å åka dit.
Iaf ca 12000 för 2 personer, 50 metre till havet, havsutsikt :P , en stor pool, pool bar :P å nära till samhället. Det tyckte både jag å bubben lär klockrent :P
Så han ska fundera nu på jobbet å jag ska fundera här hemma, å sen ikväll ska vi ev. boka :P
Yeeeyy!
Skönt åxå att planet går från skavsta så slipper vi åka till Arlanda :P
Nu ska jag faktiskt ta å sova lite, år så grymt trött!

det slog mig åxå i morse att det är typ 10 dagar kvar tills missen kommer :D:D:D
Kan man sprängas av lycka???
Jag tror fasen det!


;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0