Stockholm

Japp, då är man hemma i den lilla hålan igen.
Helgen har varit jätte kul :)
Trots skoskav, ömma lilltår, och träningsvärk!
Fredagen den 11:e gick tåget från Dfs som jag å bejby åkte med...
När vi kom upp till sthlm och Johanna å Magnus hälsat oss välkommna så började prommenaden hem till deras lägenhet på Östermalm. Just när vi gått 100 meter så började ju jag givetvis få skoskav :S
Det blev att bita sig i tungan å bara knata på, väl hemma i deras lägenhet så lagades det tacos, med massa grönsaker :)  På kvällen kolade vi på Euro trip :) Dock sebbe somna...
Första natten blev en utmaning då jag å bubben skulle sova på en madrass ihop, man blir ju lite bortskämmd när man är van att sova i en 180 säng :) Men det gick faktiskt förvånadsvärt bra, å inga sparkar eller smällar för någon av oss.
                    



Lördagmorgon kl 9 steg Johanna upp o lagade en jä'tte mysig å god frukost till oss. Sen blev det att klä på sig å sen peppa sig på shopping :D
Sebbe ville se globen så då tog vi tunnelbanan dit, lite shopping å så blev det där så det var kul :) Sedan begav vi oss mot Vällingby. Hittade en jätt fin jacka som jag förälskade mig i men dum som jag var köpte jag den ej!!
Sedan blev det gamla stan å stureplan, Lunchen vi åt var så himla god :) Vi gick in i en jätte matsal med typ 7 olika restauranger runnt om så man kunde köpa vad man ville. :) Jag å älsklingen åt oxfile men bea, å pommes :)
Mkt gott :D


         

Väl hemma så hade sebbe ont i sina lilltåar å jag huvudvärk :/ suck, 


På kvällen gick vi ut och åt på restaurang. Efter mkt funderingar å krångel så bestämmde vi oss för en mongolisk restauran, man gick å plockade en massa grönsaker å kött mm från en stor buffé som stod framdukad sen gick man till en lucka där det stod en kocka bakom som stekte allt du hade på tallriken :) Jätte gott :)
Jag provade även sushi :P hehe aldrig mer....
Till efterätt blev det en fruktbuffé :) med friterade bananer å glass med mer, även några incidenter med persikor vid bordet som sebbe underhöll oss med så att våra tårara sprutade :P  haha.
Efter det  blev det en film å massa popcorn! 

                                     

Söndag morgon var Johanna morgonpigg igen å fixade oss en superfrukost igen :)
Gottit :)
Sen blev det stan igen.
Turen var iaf att jag hittade min jacka som jag dum som jag var inte köpte på en annan affär :D Så jag köpte den :D Wiiie!
Sebbe hittade även en jacka som var fin :)
Lite kläder  köpte jag åxå, lite linnen å smycken. jag fyndade ganska galet på gamla stan då jag köpte pilgrim halsband å örhängen för 75 kr!!! Sånt gillar man!
Sen lunchade vi på Mcdonalds :) hehe, Sen blev det tunnelbanan till tåg centralen å sen tåget hem!

Det var den helgen, Grymt kul att få komma från den här hålan för ett tag! Lite kul med miljöombyte!
Kul att få träffa Johanna å Magnus åxå :D Nästa gång fåt vi gå på grönan å skansen å sen tycker jag ju faktiskt att vi får festa lite åxå ;) hehe
 Men tack iaf för en super super kul helg!! Det var jätte kul å väl värd alla skavsår :)
Dårligt bara att vi inte fick några buddas :( hehe

    
 


I morgon blir det att sova och städa å sen åka å jobba, kul vecka... jobba 6 dagar av 7... men men money money!
Nu blir det tv!!! Tjiiing


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0