Kreta-Sol-flyg-mys

Nu tycker jag att det var dax att skriva en samanfattning av min semester!

Resan började den 12 juli kl 04:00 i en bil påväg till Nyköping/skavstad.
Frulle i bilen, mys, stjärtvärme var det som var det bästa på bilresan.
Väl framme var det vänta på bording som gällde. Min väska hade en mkt bra vikt 15 kg. Sebbe 16.
4 timmars flygtid landade vi på Kreta, i Chania.
Varmt varmt!
transfer till hotellet tog oss ca 1 timme. Väl framme på hotellet fick vi checka in oss å packa upp.
Vårt rum var mkt fint :)  Lagomt kul med en högljudd tquila bar bakom oss :/
Jag kan ju säga såhär, allt vi gjord i stort sett var att sola, sola,,sola, bada, bada, bada å sen äta på restaurang. 3 dagar av 14 var inne i grannstäder för shopping.
1 dag var mkt speciell. Vi tog oss en kryssning runt några öar å sedan åkte vi till gramvousa. Där var det en mkt fin vik där ett skepp gått på grund för många år sen, där var det skit bra snorkling. 137 meter över vatten ytan fanns även en stor borg. Jag å Sebbe antog oss denna utmaning å började att knata upp för de 250 trappstegen.
Jag kan säga såhär, DET VAR DET JOBBIGASTE JAG GJORT I MITT LIV!!!!!!   
När vi väl kom upp så var det väl värt! Utsikten var underbar.
När vi gått ner vart dte bad en timme med snorkling, villket jag tycker är himla kul men ändå lite läskigt :P

Efter det fick vi åka till en annan strand. Balos bay. Herregud, snacka om paradiset!
yurkosfärgat vatten, i alla nyaser å olika fiskar. På vissa ställen var vattnet ca 40 grader varmt!
Alla var iaf helt underbart :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eftersom vi inte gjorde så mkt, men det ända jag kan säga är att det var iaf skit skönt att få komma bort ett tag! En väl värd semester som jag å  älsklingh behövde!
Så mkt mys var det länge sedan vi hade :) mys, mys.
Taxfreen hem blev jag 2 parfymer rikare, vi köpte även 16 flaskor sprit, å massa godis.

Nu längtar jag tills nästa gång vi skall åka.

Nu kom jag på en annan sak jag skulle kunna skriva men det har jag fasen inte tid med, vi sku upp till grannarna å spela Wiii :D

Mors!


Kommentarer
Elin

Gud vad underbart!! :D Fast man ska ju ta vara på den svenska sommarn också tycker jag ;) :P

2008-07-29 @ 22:31:36
URL: http://pumanan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0