Drömmar

Ida har det varit en sådan där "splittad" dag, som i morse gick jag upp klockan 10, diskade å städade å grejjade tills jag kände mig nog duktig... Sedan gjorde jag mat å glös lite på tv. Sedan var det dax å väcka bubben som jobbat natt  å  sen åka till vetrinären med lilla Bumbisen. Dax för första vaccinationen. Satt där i 40 min innan vi fick komma in vilket inte hon tyckte var kul!!! Kul å sitta i vänterummet med en liten kattunge som bara skriker å skriker :S suck...
När vi väl fick komma in å sprutan togs fram så trodde jag fasen att jag skulle svimma!!! Hon, Min lilla kattebarn skulle ha en lika STOR dos som en hel HÄST!!!!! Å det är mycket !  Jag har iaf aldrig hört en katt skrika så högt å länge, det måste gjort mycket ont! Å inte nog med det så stack han dess utom IGENOM hela huden på henne!! Altså rätt igenon, som en pearcing typ!!! Fy fan...
Efteråt så var hon iaf fall som innan, glad å sprallig  helt busig vilket var mkt skönt.

Det blev en tur till sandviken för å hämta mitt Halens packet som kommigt, å sen blev det en tur till Mcdonald´s för lunch. Kom hem släppte ut min duktiga misse å gav henne massa godis!  Sen blev det åta på 5 min, byta om på 3 å sen åka till jobbet!!!
Fick lära upp en tjej idag. Jag kommer ihåg när jag själv satt där å var helt rädd å nervös! Hehe Kul faktiskt å få lära ut :)
Efter jobbet blev det stallet, å sen hämta lite post hemma. Fick lite nybakat bröd :D Gott! Sen gosa jag med deras katt som väger 5,5 kilo!!!! omg!!! Å han är ej fet!
Kom hem å bubben hade lagat god kyckling å ris å även hade han hittat en ny "lägenhet", Inte för att vi vill flytta eller så men det skulle alltid vara kul å få något större...
Man kan väl inte kalla det för lägenhet eftersom det litte i rosendal å där tycker jag att det kallas för radhus! Men det var iaf fall en bostadsrätt, skit fina rum, fint kök ( inte finare än vårat då :P ) men inte fult, sen skit fint sovrum, utrymme att göra bastu, stor altan osv. hela bostadytan var 75 kvm, å det är ju en stor skillnad till vad vi har nu (50).
Å som sebbe sa att priset är ju igentligen skit samma det får man ju alltid tillbaka sen när man säljer det är ju hyran som är viktig. Då tänkte jag det att va fasen får man betala för den där då typ 5 00 minst.. 2 657 kr i månaden!!! Vi betalar ju typ det idag! Hehe då började Emelie komma i drömmarnas land.. :P

Men efter mkt funderarnde så kom vi faktiskt fram till det att det kanske är lite tidigt, vai har ju faktiskt bara varit  ihop i 1 1/2 år. Å sen vill ju varken han eller ja bo i sandviken :S Men man kan ju alltid drömma!
Sen vill jag nog åxå flytta härifrån innan jag kan tänka å komma tillbaka å bosätta mig i kga igen.
Jag är så förbannat lycklig som det just nu som det är, inget kan bli bättre :D <3

Nej nu ska jag kolla lite tv :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0