Prommenad/jogg??!

Min första lediga söndag på 4 veckor :D
Sov till nästan 10, åt frukost å diskade all disk ifrån igår.
När klockan blev 2 så var det dax å skjutsa bubben till jobbet.
Tog med mig katten å åkte sedan hem. Hem till Labbsand.
Åt jätte god mat hos mormor, älgstek å massa grönsaker :D
Sedan fick syster agera kattvakt. Jag greja stallet, fixa med vatten å så red jag :) Hon var såå duktig idag. Är nog bäst å hålla igång henne nu, innan "magen" kommer å sen även med tanken på fång. Duktig var hon iaf min underbara vackra häst! Hon är min dröm!

Efter stallet kom mamma på den briljanta idén att -" jaaa kan vi inte gå ut å gå??"
Ja det kan ju vara mysigt tänkte jag så jag förljde med staffan å mamma ut i skogen. Å herregud, min kondis har ju blivigt dessevärre sneppet sämre sedan jag flyttade hit å staffan som nu tränat upp sig tyckte att jag å han skulle jogga en bit, å herregud!!! Jag kan ju säga att jag trodde jag skulle dö!  För det första så att jogga i ridbrallor var ingen direkt höjdare, å plus på det så var jag redan trött efter de 5 km vi redan gått. Men jag klara iaf målet vi hade, även han. Det känndes som att mitt ansikte hade samma förg som min willy´s skjorta :p
Som jag å mamma sa så är det fan inte kul å jogga som tjej när man har brön som hoppar å dunkar vid varje steg.
Efter vår jogging tur vart det yttligare ca 6 km.
Efter vår prommenad så åkte jag iaf hem.
Å nu sitter jag å väntar på att färskpotatisen ska koka klart. Mums!!
Finns singet godare än färskpotatis å gräddfil :P
Blir nog dipp å grönsaker ikväll, ska även föröka tvinga min bubbe å kolla film med mig :)

i morgon ska jag å elin å wilma  trampa  prommenad i skogen, hoppas inte jag har träningsvärk bara :P
Det ska bli trevlans!!
Å nya däck på bilen fixas i morgon åxå, gött!!!

Nepp åter till  teet å tv/misse!

:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0