Sola

Idag har det varir så vartm så tillomed pensionärerna satt i t-shirt/linne i parken! De som jämt går i tjock jacka! Otroligt.. jag skulle dö.
Ifa i dag har jag varit en sväng med Flisan. Vi å mamma åt lunch på Masten. Efter det var det jobb som gällde för mamsen. Jag å Flisan kom på den briljanat idén med att sola bakom hennes lägemhetshus. Det finns ett storst vad ska man säga, gärde?? Ah iaf har det stått ett till lägenhetshus där för många år sen men det har nu rivits. Där lade vi oss iar. Extremt varmt å så in i helvete skönt! Vart faktiskt röd på axlarna.
När klockan blev 2 skulle flisan å hennes kille åka å fiska. Jag skulle hem å väcka min bubbe, å så skulle hans farmor komma på besök. Tyvärr så mådde hon inget vidare idag så det fick bli en annan gång. Jag drog med mig mig älsklig ur till parken där vi satt på en filt å fikade å bara prata skit :) Myyyys!
Sebbe skulle iväg till Ivan å sen skulle han spela match. Jag skulle hem. Min gooa mamma hade klantat till sig, hon skulle tanka å råka ta fel kort, då hn skog in fel kod 3 ggr så spärrades ju henner visa kort. 24 timmar spärr tid... så jag fick åka å handla åt henne idag eftersom hennes kort var spärrat.
I morgon ska det ju vara häst loppis hemma hos oss i Labbsand! Då hon skulle köpa med en massa fikia å mat till allt folk.
När jag kom hem hjälpte jag mamma med å måla staketet till rundcorallen. Efter 2 timmars målning så var jag äntligen klar. Jag å mamma tog oss sedan en lååång skogs uteritt! Riktigt skönt å mkt kul :) När vi ridigt klart å sadlat av fick jag se att det var blod på sadelgjorden... Suck! Hon hade fått gjordskav. det får hon varje år!! Sedan efter ett par veckor så förvinner det å dyker inte upp igen för ett år senare! konsikg!
Så nu blir det ingen sadel på ett tag. Så det blir väl barbacka som gäller. Kul. Trist när man nu börjat å allt går så bra. 
Även en kompis i stallet fick idag veta att hennes häst fått spatt. E ledsjikdom som är ärftlig. Hon kommer aldrig att kunna träna å tävla i hög dressyr. Aldrig kul. Speciellt inte kul när man vet att hästen verkligen skulle kunna gå så långt! Usch sådana här tråkiga nyheter får mig alltid att tänka på Nordica. Min älskade Nordica! (mamma till min Nobla :P) Ingen häst var så duktig som hon, Hon kunde gått då långt! Det var så nära till nästa tävlig som låt i tyskland så så... pang. Hon blev halt. Kronisk halt. Blev aldrig bra. Nära avlivnig flertal ggr. efter 3 års behandlingar, sprutor i knälederna, kortison, glucosamin, allt!! Inget hjälpte. Men Sedan när vi skulle få ta sista möjliga sprutan, ( så hade vi bestämmt innan att  om hon inte är bättre så vill vi att hon ska få somna in, hon är inte värd att få gå å ha ont!) Så sade vetrinären"- Hon är faktiskt mkt bra nu :) Hon behövde alrdig en sista sprutan. Det var som julafton för mig å mamma. Ända sen sommaren 2002 har hon bara stått i hagarna som gamal pensionär. Idag är hon 23 å jag hoppas hon har många år kvar å leva. Som sagt hon betyder så grymt mkt. Hon är mamman, mamma hästen. Mammornas mamma :)
Är så glad att jag har mina hästar. Utan dom skulle jag fan inte kunna leva. :)

Usch nu är det nog dax att jag lägger mig. Kuligt nog så ska jag upp tidigt i morgn för att ta hand om frukten på mitt kära jobb. kl 8:00 börjar min arbetsdag. Kul... Men vad gör man inte för lite pengar :P
Ha´t 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0