Strömavbrott

Idag var det en så super varm dag :) hehe precis som det var för ett år sen!
Jag kan ju inte direkt säga att vi har det sämre här i Sverige än vad Jessica å de lyckliga satarna som är i Cypren å svinar!

Ah en händelserik dag har det iaf fall varit, Började med att vakna, sedan trycka i sig frukost. Åka till stallet, påväg dit stå i bil kö för någon jävla sopa bestämmde sig för att backa mitt på E18 för att vända!!! Blir så trött!!! Tur att jag inte stod först, då hade jag tutat som en galning.
Ridnin på banan i detta super varma väder var ingen direkt höjdare... En kortis fick det bli,sedan duscha häst som msedan lade sig i värsta damm/skit stället i hagen för att rulla sig, tackar för den!
Äta lunch, å sedan åka å jobba! Fick mig skjuts ner då min bejb ändå skulle iväg på möte. Arbetstiden denna dag är 4 timmar. När jag äntligen skulle få gå hem, Stod i kassakontoret å räknade lådan var bara de sista sedlarna kvar... så  pofff... Allt var SVART!! Jahopp, förvånad som jag var så frågade jag Marita
"- duu nu är bra svart va!!
-jaaa sa hon å det ser det ut å vara i butiken med...
-Vaaa??? Är det möjligt??
Jag luska mig fram i mörkret å hittade dörren, tog mig ut å fick se att hela Willy´s var mörklaggat!
Å det finns ju ingen ljuskälla alls i Willy´s, inga fönster, inget, allt var svart!
orienterade mig fram till en ficklampa å började å hjälpa kunder fram till kassan. Ingen kassa fungerade! Inte ens de som har backup server på. Suck! Något var grymt fel. Då fick vi veta att De som gräver å grejar vid Max hade grävt  av den centrala el kabeln, kabeln som leda all ström till hela kulan, jc å alla andra affärer, tillomed Kronhallen hade avbrott! Grattis!
Tiden gick iaf  å kund efter kund lämnade sina överfyllda vagnar å gick hem, vilket är förståligt.
Efter många samtal å krångel, securitas hit å dit så kom strömmen tillbaka efter ca  40 minuters väntan.
Eftrsom det var mkt folk kvar på Willy´s så var det bara för mig å rycka ut min låda igen å sätta mig för att röja undan det sista. Efter det hjälpte jag snäll som jag är till med å lägga tillbaka allt som kunderna lämnat. Tyvärr gick ju inga färkvaraor prudukter å rädda :S 2 timmar efter min ordinarie tid gick jag hem.
Bubben kom å mötte mig vid sibylla, där vi även stannade å åt :)gott.

Nu är han på jobbet å sliter.
En annan är nog taggad för att sova snart, är så jäkla trött. Men det kanske man kan få vara efter en sådan händelserik dag  :P


See ya!


Kommentarer
Murra

Haha neej vilket öken!
Hahaha, jag förstår hur jobbigt det måste ha varit just då, men faan alltså, vilken röra :P Jag tycker det är klockrent :P Haha :)

2008-05-29 @ 09:56:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0