16:e December

Nu är vintern här :D
Älskar det faktiskt! Hellre kallt och snö än en massa lera och skit. Och nu kanske man tillomed hinner få någon julkänsla :)
Julen närmar sig verkligen! Å herregud. Jag fattar inte att det är julafton nästa vecka. Jag har skit många att handla julklappar till. När ska jag hinna det?? Jobbar nästan alla dagar innan jul. Och de dagarna jag jobbar slutar jag när stan är stängd och börjar innan den i stort sett öppnar.
Men nu på fredag ska jag kanske till Örebro en sväng :)
Då blir det shopping :)
Måste även börja planera inför julafton, lovade mamma att jag skulle fixa ugnsstekt lax. Ska även fixa någon sorts tårta/kaka!!? Få se vad det blir.

Som vanligt varje December så jobbar man som en galning. Folk är sjuka, folk "vabbar" och folk ska vara lediga osv. Men det kommer ju iaf att löna sig den 25 Januari:) Hihi.
Den här veckan på jobbet har varit så himla bra (hehe än sålänge:P). Jag har haft frukten mån och tis. Idag hade jag frysen. Att vara på golvet är så himla skönt tycker jag. Det enda som är rena rama döden (enligt) mig är att dra in vagnarna! Herregud! Asså jag dör varje gång alltså. Det är halt, vagnarna väget typ 100 kg mer när det är snö osv. Det är svinkallt att gå ut och man spenderar viktig tid åt det i stället för varorna som skall upp i hyllorna. Tänk va skönt att få slippa det problemet! Börja ta korg istället folket!! :P

Direkt efter jobbet iag åkte jag hem till stallet. Men tack för det att ingen hade orkat/lust att smsa mig och säga att allt redan var fixat. SUCK!  Så jag tog in Nobla och borstade av henne och longerade henne en sväng i tältet. Det gillade hon. I morgon ska jag ta mig ann Noblas mega "dreds" hon har fixat dit i hennes man. Suck. Varför??? Varför ar hon så dum mot mig?! Den frågan har jag ju iofs ställt mig i 14 år snart.
Undra om Nordicas gener börjar komma på Nobla nu.. Hon är så himla hårig! Hon är som en lurv! :) Men skönt att hon har en bra päls iaf så hon slipper ha täcke dag in och dag ut.
I morgon har jag utsläpp, då är det baar att släppa ut allihopa, mocka, fylla på vatten inne och ute, göra 8 påsar hö (saknar lösdriften enormt!), göra mat och sen funderar jag på om man skulle ta och rida lite. Gå till det stora gärdet och pulsa lite snö :)
Vi får se vad det blir :)

 Vintern 08

Ikväll tog jag och Jessica oss en 40 minuters powerwalk. Så himla skönt! Vi knata på i rask takt och vi kunde båda prata utan att vi var andfådda. Så det ska vara. Kallt var det i början men ju lägre ocg fortare vi gick så blev det varmt :P En låååång varm dusch blev det efteråt. Tack så himla mycket för sällskapet Jessica! Inte så kul och prommenera ensam. Det måste vi göra om massor av gånger! :)

Jag har iaf bestämt mig för att börja träna igen. Ska ta ett halvårskort efter nyår. Kan ju inte ta något nu eftersom jag inte får någon friskvård i år. Så nästa år. Blir nog bra. Så nu är det bara att tagga! 


Neeej nu måste jag sova. Klockan ringer i morgon 06:30. Jippi.


God natt!



Kommentarer
jessica

taack duuu :) ja, det blr reda ikväll =) pusse <3

2009-12-17 @ 17:28:51
J

Så himlans mysig bild! =)

2009-12-18 @ 21:53:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0