23:e November

Hallå hallå!

Ännu ett blogginlägg!? Hoppas jag håller upp takten!! :)
Tack till er förresten som tipsat om resemål :)

Sitter här och bloggar lite kort. Har en ugnspannkaka i ugnen :O!! Hör och häpna! Tänkte laga lite husmanskost för en gångs skull. Var ju 100 år sen jag åt det över huvudtaget! 
Tänkte göra den lite nyttigare så jag tog grahamsmjöl istället för vanligt. Få se vad det smakar!  

 :)   Detta med lite linogonsylt borde ju inta vara allt för illa!?


Måste verkligen ta tag i att börja äta ordentligt! Jag är verkligen kass på att äta frukost tillexempel. Önskar att jag verkligen gillade det! Men fasen på morgonen är det ingen hit direkt att för det första ställa mig och göra i ordning maten och sen för det andra äta det... Men måste verkligen!
När jag är ledig funkar min mat cirkel (om vi ska kalla det de) bra. Då äter jag frukost, lunch och middag. Men när jag jobbar som jag göra hamnar mina mål olika. Ibland äter jag lunch iställer för frukost och ibland middag istället för lunch. O vissa dagar äter jag bara 1 gång per dag. Jag har ju visserligen ingen "problem" mage men det är ju bäst att ändra på den onda cirkeln innan det är försent! Så nu ska jag ta tag i livet och gå upp tidigt för att äta frukost! ( Hehe få se i morgon bitti om jag ändrar mig :P).

Har iaf motionerat idag. Jogging runda på Nobels barkbana. Och en prommenad med sebbe. Skönt! :)


Känns så konstigt att vara ledig! Det var så länge sen jag var ledig länge. Det var som Sebbe sa idag "-att det känns konstigt att du är hemma samtidigt som jag"! Och det är helt sant! Vi jobbar ju vanligtvis helt olika. Men det känns faktiskt mycket bra att vi får spendera lite hemma tid med varann :) Trivs mycket bra med den mannen.
Eller rättare sagt, jag älskar honom! :)

 Mina sambos!




Nu ska jag strax åka till Kristinehamn och hälsa på Johanna och Magnus!! :-)
Måndagsmysfilmkväll!
Dock utan min man som ska jobba natt :/

Mors!!


Kommentarer
Elin- Theas mamma

Kristinehamn utan att hälsa på mig & Thea är nästan IG Emelie ;) Javisst ska de bli kul att börja jobba igen!! kram

2009-11-24 @ 12:34:17
URL: http://pumanan.blogg.se/
Emelie

haha ja jag vet!! Jobbade tyvärr!! Får bättra mig helt enkelt :)

2009-11-24 @ 16:46:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0