20:e april

fy fan jävla skit.
Har inte skrivigt på länge nu just för att det varigt 100 grejjer som vart viktigare att göra.  Flyttnigen, jobbet, stallet, träning  osv. Nu är det dax för uppdatering!

Sitter just nu i min gamla säng hemma hos mamma och staffan nerbäddad med datorn i knäet.
Idag skulle jag igentligen legat på en strand med en parasolldrink i handen men inte nej, Islands jävla vulkanjävel har utbrott för full styrka så inga plan kan flyga. Hur jävla oflyt får man ha???
Allt började med att 10 dagar innan vi skulle åka ringer Johanna och säger - Jag är sjuuuk!!! Va!!! Men va fan tänker jag, aja du frisknar nog till! Några dagar går och Johanna verkar bli bättre. Tur!
Sen onsdags ringer Johanna och säger "- Magnus har gått hem ifrån jobbet idag med magsjukan!
Näääee tänkte jag å sebbe aja men magsjukan brukar ju inte vara långvarig så det löser sig nog till på lördag. På kvällen vi 11 tiden får jag ett sms av Johanna. "-Är på akuten, Magnus ska bli inlagd! Antagligen blindtarmsinflammation :( 
Jahopp det var det de! All hopp å längtan försvann. Nu är det kört! Johanna och Magnus kommer inte att följa med på resan. På Tordagen fick vi veta att Magnus hade ingen taskig blindtarm. Det var en infektion i hans kropp som gjort att lymfköttlarna i magen svullat upp där av smärtan i magen. Han fick då alltså hoppet tillbka och skulle nu åka på resa! yeeey frid å fröjd! 
Då får vi veta om all denna skit om vulkanen! Ringde Apollo och se sa "- nää men det är ju 4 dagar kvar tills ni ska åka, det hinner nog lösa sig tills dess. Oroa er inte! Pjuuh kände vi alla.
Åkte upp på lördagseftermiddagen, sov på rest and fly och satt 8 timmar på arlanda och väntade på vår information om de fick flyga eller inte. Klockan 14 fick vi beskedet. Er resa är tyvärr inställd. Vi beklagar! / Apollo
Jaha!
Visserligen får vi tillbaka alla pengar osv men det kändes ändå skit! Riktigt skit!!!!!!!!!

Vi tar våra väskor och knatar till bilen. Vad ska vi göra nu?
Bilen fullladdad och vi börjar vår tripp hemmåt. Då kom vi på att vi kan väl kolla om det går någon rolig kryssning eller så ikväll! Bättre än inget liksom, vi börjar å planera att vända de 100 meter vi åkte för att ställa oss på arlndas parkering igen för att ringa Silja line. Då harvar bilen ihop!!!! Bilen hoppade fram och gasen tog varnnat. Aeehhh va fffaaaaannnnnnn!!!!!!
Vi hittade inget synligt fel iaf så vi kopplade bort batteriet en stund och startade och prövade att åka vidare. Felfritt. Pjjuuhh!
Det blev en kryssning iaf! Till Finland och tillbaka. God mat buffé och taxfree shopping! 
Docj blev jag sjuk den natten. Låg i feber och halsont. Dagen efter kunde jag inte få fram ett enda ljud ifrån min hals :(
Så gårdagen levde jag på Ipren och tekenspråk. 
Handlade iaf en ny parfym och ett halsband, sprit å godis!

Ringde idag vårdcentralen för att se till att få hjälp med min sketna "harre".  Så vi får väl se vad de säger. Ringde även chefen idag och lät honom lyssna på min ljuva stämma!

Så så är det! Ingen resa, ingen solbränna, ingen semester. Bara skit. Kul! Livet känns nu inte så muntert.

Men vi får se om vi kanske drar någon stanns i Juni kanske??!!
Nu vill jag bara bli frisk så jag kan få prata!

Antar åxå att jag kommer attt bo här hela denna vecka. Vi tajmade ju in att golvsliparna och taklagar gubbarna skulle komma denna vecka när vi ändå inte är hemma. Suck.

Saknar min sambo, vår vardag, vårt liv! Men det kommer väl tillbaka förr eller senare.
Nog med beklagande nu ska jag krypa ner ännu mer och slå på Ps. I love you! Så lite HS Gerard ;)

Mors!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0