3:e April

Hej hej!

Nu va det ett tag sen jag uppdaterade. Har inte haft någon ork eller lust. Men nuuu!

jahopp vad har hänt då?
Inget direkt.

Men den här veckan har gått med raketfart. Har jobbat och stått i. Det kom en ny häst till stallet, Foppa som han heter. En mysig pålle på 170 cm i mankhöjd. Alltid lika kul att täcka på å av när man inte känner hästen eller vet vad de är rädd för :P Men det gick iaf jätte bra :)
Har dock inte hunnit träffa ägarna än eftersom jag bara varigt där 2 ggr denna vecka och då innan 09:00 på morgonen.
Det har även inte blivigt någon ridning denna vecka. Suck. I Torsdags när jag var ute vräckte det ner! Men borstat henna har jag iaf gjort. Jag får undansätta det lite nu innan flytten osv. Men ska ta några turer innan jag åker till Egypten iaf.




På tal om Egypten så är allt bokat å klart inför resan. Taxfree, parkering, flyghotell och pengar.
Blev som vanligt en massa skit man köper på Taxfreen men det hör ju till! Lite sprit, godis och solkrämer.
Att växla till Egyptiska pund var inte det lättaste alltså! Ja det går inte att få tag i nu sa kassörskan. Vaaa??? 
Men nu är det iaf ordnat. Vi ska även ta med lite Euros eftersom man måste betala med den valutan om ma ska på tex utflykter osv. Sen får man förresten inte ta med mer än 5 000 in i landet! Men jaha!!! Ah nu är det iaf ordnat. Tack Johanna som ordnade!! :) 

              


Sebbe har varigt hemma hela veckan. Skönt! han har ju tagit ut några lediga dagar för att kunna grejja med huset osv. Men i Onsdags så skulle han till vårdcentralen för att ta bort en levefläck han har i hårbottnen. Å kul det är en procedur på 10 minuter liksom. Men nej. Sebbe låg och blödde i 2 timmar och det slutade aldrig. Tillslut svimmar läkaren!!! Hallååååå????!!!! 
Efter 2 timmar på en hårdbrits, 3 bedövningssprutor, 3 olika läkare, och 5 stygn så slutar det äntligen.

Men nu mår han iaf bra :) Hoppas att de inte klantar till sig när han ska ta bort stygnen. Morrr.


Nu i påsktider så är det jobb, jobb, å jobb. Men det klirrar till bra i kassan alltså! Många röda dagar å så.
Har börjat 07:00 nu i några dagar. Inte har jag heller kunnat lägga mig tidigt. Så idag är jag död. Skojjar inte DÖD!
Moa var här igår och hälsade på och jag ville ju inte att hon skulle åka tidigt eftersom vi inte ses så himla ofta längre. Så när jag ställe larmet i natt så var det lite drygt 4 timmar kvar innan klockan ringde. Å herre!
Men jag var förvånadsvärt pigg i morse alltså.
Nu är jag dessvärre dead.
Jag och Jessica tog oss en långprommis direkt efter jobbet. Skönt!


Idag har Sebbe och Henric flyttat lite lådor å grejjer till huset. Så nu är det ännu minre grejjer här.
I morgon ska vi flytta lite mer grejjer. Får bli större grejjer till veckan!
Ååhh vill bara att allt ska vara klart nu.


Nä nu ska jag slänga mig in i duschen. Sen ska jag antaga soffläge för resten av kvällen. Är bjuden på filmkväll med Henric, Lina och Sebbe men jag tror inte jag tar mig ur soffan... Eller?? ;)


Glad påsk! Trevlig helg (e) ! :p



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0