14:e Oktober

Sitter här och är mkt sur på "människan". Fattar inte hur "vi" tänker??? För en vecka sen kom det en liten katt till stallet o ville ha mat, helt utmärglad, tovig, och undernärd. Mamma tog då hem katten för att försöka få den att överleva. Igår sa mamma att den här lilla kissen är antagligen både blind och döv och väger ca 500 g.. Jag har aldrig någonsin träffat en katt med så mkt kärlek i sig!!!
Hon gosade och mös i mitt knä, när hon får i sig lite mat vräker hon i sig, hon njuter verkligen av att få ett "hem". 
 Jag bestämde mig för att prova att ta hem kissen och se vad Bumban säger, kanske kan hon hjälpa?
Men nej, det räkte med att jag satte ner "Saga" på golvet så fräste hon och gjorde sig 10 ggr större än vad hon är. Hur vi än gjorde gick det bara inte... Så jävla taskig!! Stackars "Saga" varken hörde eller såg ju Bumban så hon knata på som vanligt i köket. Så det var bara att åka hem till Labbsand igen.

I morgon ska jag åka till Vet. med henne. Få en vettig förklaring varför en kisse mellan 0,5- 1 år är både döv och blind och antagligen få henne att somna in. Jag ber för att det finns ett pille hon kan få så hon iaf kan få tilbaka synen?! Men jag tror baar dte finns ett alternativ tyvärr...

Jo så anatgligen tror vi att någon/några idioter har släppt/dumpat av henne här i näheten av stallet för att de inte vill ha henne mer. Schysst!! IDIOTER! För som sommarkatt har jag svårt att tro hon överlevt så länge! Hon är ju som sagt både döv och blind. Hon går ju in i varenda grej som finns tex. väggar, bord, soffan osv.
Igår satt hon på vägen när staffan kom med traktorn och inte flyttade hon på sig?!

Fy fan säger jag bara  för människor som inte kan ta ansvar för deras djur. För mig är Bumban min bebis! En i familjen, att av mitt allt!


Kan för i övrigt säga grattis Camilla och Andreas till att den äntligen fårr sin Emilio till världen idag! :)
Grattis grattis! All lycka till er!


Nää nu ska jag försöka sova, kan inte sluta tämka på missen... Be åt oss i morgon!

TJO!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0