1:a September

Hej Bloggen!!!

Har kännt ett starkt drag ( hele lite magstarka ord kanske) att börja skriva igen. Så nu är det dax då!
Jahopp vart ska man börja??

Har jobbat massor i sommar, har valt att inte ha någon semester för att äntligen kunna åka till Thailand!
Att jobba hela sommaren har faktiskt gått bra men det har verkligen haft sina motgångar. Att se sina kära kollegor semestra loss o njutit av ledigheten har verkligen gjort en annan avvis :P
Men om några månader får jag åxå njuta (förhoppningsvis!!) !

Här i huset är dte lite ostadiigt eller vad ma ska säga. Varken jag eller Sebbe vet om vi trivs, om det är för att det är oiordninggjort eller om det är bristen på att packa upp allt vi äger eller om det bara är så att vi inte trivs. Vi har kikat lite på andra boenden men vi har i slutändan alltid tyckt att nej vi vill bo kvar ändå... Hum så dte är svårt. Men nu när vi börjat renovera lite så har våra kännslor för vårt hem blivigt bättre. 
Jag kännde precis såhär i början i lägenheten. Så jag vet inte. Tiden får utse! Saknar mitt kök det gör jag, Varje dag! Men Istället för köket så har jag fått ett sovrum jag trivs i och ett badrum man kan trivas i! Så det har ju vissa fördelar mot lägenheten. Så nej vi har bestämmt oss för att börja reovera lite smått med det vi har hemma så att säga.

Just nu är "projekt Sebbes datarum" igång.

Det ska bli lite mörk-vitt på väggarna och en beige-gul-grön fondvägg.
Vitt tak o vita lister.
När det är färdigmålat så får Sebb trycka in sitt skrivbord + datorn där. Min soffa och tv;n vi hade i sovrummet skall ställas in.
Så nu har jag tjatat klart om det...

Träningen då!? 
Jo då den har gått bra. Träningslagret vare ju stängt en vecka i sommras, så det blev lite semester därifrån iaf :P 
Sen var jag sjuk en sväng, Men annars har jag hållit i. 
Och peppar peppar men det har iaf gett resultat. Jag ångrar aldrig att jag började träna. Jag älskar det!
Det första halvåret jag tränade körde jag mest kondition. Men nu de senaste månaderna har vi lagt till Pump åxå i träningen och det har gett mkt tror jag! Så det är kul :D Mitt halvårskort tog slut i Juli så jag tecknade ett nytt helår på en gång! Så nu är det bara att köra på!!



Hästintresset har varit lite vajjit i sommar men det är både possetivt och negativt att Nobla varit skadad. Det negativa är ju absolut att jag inte vill att hon ska ha ont! Givetvis! Men det har ävem varit skönt att inte behöva ha dåligt samvete över att jag inte haft lika mkt tid över till henne mer ridningen. Jobba heltid plus mer ibland har varit mkt tidskrävande. Hela sommaren har jag varvat var varannat som frysansvarig eller fruktansvarig. Plus drickan på det. Så det är mkt synd att dygnen inte har mer timmar än 24! 
Men nu är Nobla "frisk" och vi har börjat att rida igen. I med att det är hennes sena i frambenet som spökar så måste hon sakta tränas upp. Så skogsturer är nästan det enda som gäller nu. 
Anne rider henne fortfarande när hon kan och har tid. Hon är en klippa! 

Vi ska ev. eller ska tävla nu i September! 
18:e rättare sagt. Samma tävling som vi "brukade" åka på. Få se hur det går. Det ska bli kul och se om hon vuxit till sig eller vad man ska säga. Har verkligen inga förhoppningar mer än att det ska bli kul att  komma "ut" lite :) 
Har även funderat mkt på att "ställa" ut henne! Hon har ju som sagt en mkt fin karisma!  
Jessi i stallet håller på mkt med utställningar med sin häst och jag är mkt nyfiken på detta. 
Det kommer en utställning i November  i Nyköping för alla raser som jag vill åka på, även mamma blev intresserad! :) Så vem vet!?
Arabhästen är så otroligt vacker, karismatisk och stilfull. Nobla är ju inte som dessa hästar men för mig är hon finast!!

EN GÅNG ARAB, ALLTID ARAB!

   

   


Min Nobla, min arab! <3





     



Nä nu får det räcka för denna gången!
Ska nu krypa ner i soffan under en filt. Fy fasen va kallt det är ute! NU är det verkligen höst!
Ha det!!


MORS! 


Kommentarer
Katharina

yes ÄNTLIGEN har du börjat blogga igen =))..

2010-09-01 @ 23:02:18
jessica

back on track baby, de gillar jag! <3

2010-09-02 @ 10:58:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0