Nattbloggning!

Det hör inte till vardagen iaf fall i mirr fall att jag bloggar 2 ggr på en dag men nu ligger jag här i sängen och kan inte sova. Har ju haft sovmorgon hela helgen så nu måste jag ju ställa om mig.
Ligger o lyssnar på Yellowcards nya album. Jag lyssnade alltid på dom när jag var yngre. Och fortfarande tycker jag dom är bra men dom tilltalar mig inte på samma sätt som innan. Jag lyssande alltid på "sån" musik när jag var ledesn osv. texterna stämde alltid in på vissa kännslor jag kännde.
Tex deras låt "Empty apartment" är ju helt klockren!

- It's okay to be angry and never let go
It only gets harder
The more that you know

When you get lonely
If no one's around you know that I'll catch you when you're falling down

We came together but you left alone
And I know how it feels to walk out on your own

Maybe someday I will see you again
And you'll look me in my eyes and call me your friend "

<3

Aha nog om det, det jag faktiskt hade tänkt skriva om är smink osv!
Jag har ju kommit på nu att dte är bara att lägga ner att andvända foundation osv tillsvidare för min hud är inte okey!
Jag är så himla torr och foundation gör ju bara den ännu torrare!
Så jag ska nu byta ansiktscreme o se om det bli bättre. Men jag tycker det är lite komiskt för den jag andvänder är ju absolut inge höjdar creme eller märke eller så emn jag ahr fasen andvänt den halva livet! O aldrig haft något problem?
Johanna tipsade mig om att skaffa en fuktgivande creme under sminket, så jag ska pröva med det, Men nu är det fan som att jag lika gärna kan ta Idomin o kleta in fejjan i för så torr är ja! :P

 

Jag brukar då och då andvända denna för att göra rent i porer osv men nu ser jag efter jag duschade förut att jag har fått "torr utslag" i hela ansiktet så nu åker denna i soperna!



Därimot ska jag testa o se om även denna ger samma utslag för den har jag inte andvänt på länge.



En produkt jag vill hissa om man får uttrycka sig så så är det min sminkborttagning!! Jag köpte dne på Ullared för kanske 3 år sen och nu är den snart slut och den är kanon!!!
Man blir inte torr av den och den är skonsam mot både ögon och huden. Sminket försvinner lätt o gott luktar den åxå :P
Dock har jag inte sett den i nån affär!?? :/




Jag har som sagt en sån torr hud i ansiktet och har ju då mkt svårt att hitta en bra Foundation. jag har köpt o provat en massa men alla är dåliga. Jag minns inte att jag tyckte illa om foundation för några år sen så jag undrar vad som är fel nu?? Dessa har jag avverkat under ett år ungefär!
Tips på bra märken?

   



Därimot så har jag mkt lättare att hitta Mascaror som funkar bra! Alla dessa har jag vart nöjda med! :P


   





Nää nog om det, nu ska jag nog sova så jag är "männsika" på jobbet i morgon!
Tack alla för en höjdarhelg!
Längtar dock inte till nästa för då ska jag jobba :/

Natti natt^^



Kommentarer
Johanna

Jag tycker du ska fråga på apoteket efter en bra ansiktskräm mot torr hy och säg att du ska kunna ha den under sminket.



Och när det gäller foundation så se till att välja en i flytande form, finns ju även flytande mineralfoundation som är jättebra för huden. Men sånt kan du också fråga efter, jag väljer ju alltid lite dyrare foundation för jag tycker alltid de varit bäst, och med en fin grund så kan allt se snyggt ut sen. Satsa på det! ;)

2011-04-04 @ 10:25:41
URL: http://johannanorgren.wordpress.com
Johanna

...Eller så kommer du in till oss på The Body Shop! Vi har bra produkter kan jag lova! ;D Hihi

2011-04-05 @ 22:22:39
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0