Regnsöndag!

Låg och drog mig länge idag, gick väl upp vid 11 o tänkte att nu har halva dan gått, men det kvittar kan jag säga för fy fan vilket underbart väder vi har!! Nej men det är faktiskt lite bra med regn nu så all snö försvinner!! :D 

Har vart ledig hela helgen, har vart så skönt! Har inte gjort något speciellt faktiskt. plockat o grejjat lite här hemma, tvättat, lagat mat o så. Lite trist igentligen att så fort man är ledig så måste man ta sig ann allt det där tråkiga som man inte hinner med på veckan. Men men så är det ju! 





Tvättade bilen igår som vart svart/brun i några veckor :P 
När jag tankade i fredags så fick jag tvätta reg. skylten i bak för tillomed den var helt igenkleggad...
2 timmar och 1/2 L avfettning och massor med bilschampo senare så vart bilen gråmetallic o fin :) 
När jag var färdig  med ena långsidan så tänkte jag att va fan jag förstår att folk skaffar sig vinterbilar för fy fansen va repor o skavanker det blir med all asfaltstjära  som fastnar i lacken och små repor av snön.
Mitt i allt kommer Sebbes mamma o berättar att dom ska lämna in sin bil på tvättbehandling för 350 kr. Hade jag vetat det så hade vi lätt gjort det med!!! Haha men men nu får man lite träningsvärk för mödan iaf :)

    

Och mitt i allt när jag står o skrubbar så kommer mina grannar ut ( dom som har poolen bredvid) o hajtar o skriker med en varsinn öl i handen och ut kommer en hel näck kar med snorren svängandes i vädret o ska bada!! Där står jag som ett fån med tvättsvamp och slang o vet inte vart jag ska ta vägen!?
Asså inte okey!!!! :P

Ikväll ska jag ut till stallet en sväng. Mamma tog ju mitt insläpp förra helgen då jag var "bakis" så nu får jag ställa upp. Vi har även hand om Knubben då Ida är bortrest en sväng.
Inget ridväder iaf så det blir lite mockning bara.

Ikväll kommer Moa, Houng, Johanna och Magnus hit :) Kul! Länge jag träffade både Moa och Houng!
Johanna och Magnus träffade jag igår iofs men kul att ses igen :P

Undra vad man ska hitta på nu då? Blir nog lite House avsnitt :)
Film-mys-väder :P
Sak gå in och hämta hem min älskade hårboll som fick sova hos svärföräldrarna igår. Har en kännsla att hon vägrar gå ut i´dag :P

     

MORS!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0