Samlar vuxenpoäng...

... genom ao grejja att faktiskt frosta ur frysen :P
Väl behövligt faktiskt! Hittade en massa skit som gick till soperna. Helt sjukt att man låter mat gå ur datum när det är fryst! Hur länge har det legat där då liksom?? Aja men så är det iaf!
Sitter här o lyssnar på tjutet av frysen o väntar på att den ska bli kall så jag kan ställa in alla varor.


Jahopp Onsdag är det idag o jag är ledig! Skönt! Vaknade vid 9 i morse pigg o hungrig så det var bara att gå upp o äta frukost.
Ska snart pallra mig iväg till stallet en sväng. Det är så himla skönt att vara där nu när man slipper ha på sig 10 tröjjor (typ:P)!! Igår hade jag insläpp och jag åkte ut vid 19 tiden o grejjade lite och red innan och sen tog jag in dem vid 21 tiden. Så himla skönt för dem att få vara ute så länge som det går. Och fatta nu nu när INGEN har täcke!!! :D Wiihhoouu!! Det är UNDERBART!
Jag red även i Söndags och då var hon seg o trött. Hon är ju inte igång så jag kräver ju inte så mkt av henne liksom men jag tänkte iaf då att nu får det fasen bli sporrar nästa gång!
Så igår fick jag dra på mig mammas boots, har ingen aning vart varken mina skor eller sporrar är?? Så så fock det iaf bli. det gick kanon! Det blev ett kort hårdpass på banan i ca 35 minuter. Svettig o goo blev hon som i vanlig ordning.
Hon är så go min lilla ponny!






Vi har även fått en ny pålle i stallet!! Ett halvblod på 170cm! Jisses vilken pålle!! :P Mkt trevliga både häst o pålle så välkomna till stallet :)

Men med något gott kommer oftast något tråkigt... Ior vår stallkatt gick tyvärr bort i Söndags :(
Han blev plötsligt dålig på fredagen så vi avvaktade till Måndag med att åka till vet. Men på Söndagen somnade han in i Idas armar. Lille plutt. Ingen vet ju hur gammal han är eftersom han kom till oss för ca 5-6 år sen?! Och redan då var han ju "stor" Så vi alla misstänker att det var åldern som var boven. Hans tänder var ju tydligen bruna och av på vissa ställen och det är ju typiskt för en gammal katt. Innan haqn kom till oss så misstänker vi att hans liv inte var så lätt heller så det tar ju även stryk på livet. han var iaf en mkt goo katt med ett stort hjärta!
Han kommer bli saknad av oss alla!
 R.I.P Ior! <3



Nu ska jag försöka ställa in alla frysgrejjor o ta tag i lunchen. Tror det får bli fläsksnitzel (egengjord) idag o potatis kanske?
Sen blir det stallet o senare ikväll blir det BodyCombat! :D
Ha en bra Onsdag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0