Träningsdagbok!

... jag och min kära vän Houng diskuterade detta ämne härom dagen på gymmet att det är så kul och följa såna bloggar som handlar om träning mm. Det är så kul att följa andras liv, hur dom tränar o lever osv. Houng har börjat lite lätt att blogga om sin träning och jag klurade lite om jag skulle göra desamma men jag kom på något bättre!
Inte så kul kanske för många av mina läsare men för mig så är det skoj!
Jooo att börja en TB (träningsblogg) om Nobla!
Jag har ju faktiskt börjat att "sätta" igång henne igen.
Och tro det eller ej men med fri tillgång och ej så aktiv motionerande så har hon via ett viktmåttband gått upp 60 kilo sen i höstas!
Nobla ärvde som tur inte "päron" magen som Nordica hade och ser ju inte gigantisk ut när hon är tjock men det är ändå mkt vikt som skall bort.
Jag vill nog faktiskt att hon ska hamna runt 380-410 kilo beroende på hur mkt muskler jag får henne att sätta på arslet i år :P
För dom som inte vet så är Nobla ett Arabfullblod som med sin lilla storlek 148 cm i manken inte väger så mkt.
Tills skillnad på sweetan som garanterat väger runt 500-600 kilo. 
Inte undra på att man får ont i fötterna när dom stampar fel!! :P

Kosten då! Tja Nobla har gått hela vinter på fri tillgång på hösilage där hon stått all dagtid och mumsat och ätit. Inne har hon bara fått minimalt med hösilage ca 1,5 kilo. Något foder behöver hon ju inte få över huvudatget igentligen men sammanlagt 2 dl Hippo musli som är en blandning av vete,korn,havre och majs. Sen får hon 1 dl linfrön om dagen. Nu får hon även B-vitamin för att pälsen ska släppa bättre!
 Vi har alltid kört på endast Lusern men jag tycker muslin är kanon! 
Nu i sommar får jag nog ge henne lite Betfor innan ridning så hon inte är så trött :P 

Pållarna går iaf just nu ute på natten, skönt för dom när det är så varmt :) 
Men som sagt April är ju alltid April o snart kan ju ett kylväder dra in så man får ställa in dem igen. 
Ridningen då??? 
Joo jag har inte tänkt att vara så avancerad uten skifta banan med skogen och massor med konditionsturer! 
Ingen hoppning blir det iaf what so ever! Jag är livrädd att hon skadar sitt framben igen. 
Jag tror och hoppas på att den skadan inte visar sig igen men man vet ju aldrig. Än så länge så har underlaget i hagarna vart så bra året om att hon inte mjuknt upp leden! Men men man vet ju aldrig så man får ändå ha det lite i bakhuvudet... 

Men iaf ridningen här senast skedde förra veckan (ons), banan, förra veckan (fre) banan, sön skogen och idag banan. 
Idag var hon ingen rolig hästa att rida, inga sporrar hade jag så det gav ju resultatet till att få banka, banka, oo banka! suck- Hon är ju annars himla lätt att rida. 
Men jag måste faktiskt köpa mig nya skor nu och kanske ett par egna sporrar? 
Jag upptäckte idag att ridskorna jag letat efter heeeela vinterna hade visst mamma lagt beslag på och är nu både för stora och trasiga :P 
Så nya tack! 

Här är min lilla ponny som är nyfiken i en strut!

        



Jahopp annars då?? Nja inte mkt sliter på jobbet och försöker sen efter det hinna med både gym och stallet. 
Även livet och matlagning, tvätt osv. 
Alltå livet som vuxen är ju inte alltid kul! 
Nu måste jag försöka sova lite, jag sov så dåligt i natt. Jag hade en dödskelig katt kl 04:10 och 06:30 som absolut skulle vara under mitt täcke och ligga o tugga o dra i min percing!! (Navelpercing för er som ej vet) 
Vaddå obehagligt! 
nej nu hoppas jag på en god natts sömn :P 

Hej hej
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0