Bantbloggar...

... I brist på annat när det inte finns så mkt att göra brukar jag surfa runt på lite bloggar. Idag hittade jag två bloggar som enbart handlade om bantning.
Jag tänkte jag skulle skriva några rader om hur JAG tycker och hur JAG känner om ämnet.

Jag är absolut ingen "fit" person som har den perfektakroppen men bantning enligt mig tycker jag inte är den rätta vägen. Och när jag säger bantning så menar inte jag viktväktarna, LCHF, GI, eller alla andra metoder utan jag menar när man äter så reducerat som bara går.

Visst kan man ju testa att köra på endast light produkter och tycka att det är bra åxå men det är inte heller samma sak.

Dett var iaf en tjej som skrev denna blogg och hon hade börjat sin bloggning med mätning av hela kroppen och vägning. ( jag tycker självklart det är kul att läsa om människor som går ner osv, Men inte enl. denna bantning)
Peronen i fråga hade iaf sin startvikt på 84 kilo. Hon var 170 cm lång. Hon hade nu testat den "hårdare" bantningen enl. henne i 2 veckor och nu gått ner hela 2 kilo på 2 veckor. 
Jag summade vidare i texten och tänkte - Vad menar hon med hårdbantning?? Mkt grönsaker, inget socker och hårdträning? 
Nej när jag fick läsa hennes matdagbok fick jag en smärre chock! 
Dessa rätter åt hon varje dag i nu två veckor...
Frukost: Light kesella, och max en frukt. 
Mellan mål: En halv light mozzarela och vatten.
Middag: Torkad (??) eller hårt grillad kyckling med en grönsallad. Varierar med hårdkokt torsk. 
Kvällsmat: Havregrynsgröt och minimjölk.

Självklart får alla göra precis som dom vill med sitt liv det är verkligen inte det jag vill påstå med detta inlägg. 
det jag inte kan förstå är varför vill man plåga sig så? 
Varför inte försöka ha en välbalanserad kost med kött, fisk, fågel och mkt grönsaker och sen massa motion istället? 

I MITT liv är mat livskvalité. Men självklart tänker jag ju på vad jag stoppar i mig. Jag vill inte unna mig godis och dricka var dag. Men om det är onsdag och jag vill äta popcorn så gör jag det. Har jag då på detta ätit bra varierad mat och tränat hela veckan så är det "fine" för mig! 
sen jag började träna på Träningslagret ordentligt så tänkte jag att nu ska jag försöka är mkt protein (kött, fisk fågel) och göra sallad istället för tillbehör (potatis, Ris, pasta) men jisses det höll i en vecka max. Jag är ingen helköttmänniska. Om det nu ens är ett ord?? ;P
Men jag ÄLSKAR ju grönsaker. Så i mitt liv varvar jag båda delarna. 
Sen jag började träna så har jag inte tappet ett endast kilo. Inte ett enda. Men allt det dära fettet har blivigt muskler! Rumpan och lår har blivigt fastare, brösten mindre och likaså armarna. Visst skulle kilona rasa om jag tillexempel började löpa istället. Men det är ju styrka jag vill åt lika så. 
Nu kan jag ju tillkännage att efter 4 veckor utan träning och sjukdom och hur mkt skitmat och alkohol som hellst så är jag typ tillbaka på ruta ett :P 
Men nu vet jag iaf hur jag ska komma till ruta två igen... Haha. 

Hoppas mitt lilla inlägg inte tas på fel sätt nu, för som jag sa, jag vill inte skriva om vad folk får och inte får göra. Jag blev bara så "berörd" av denns tjejs matvanor...

Finns det föresten intresse att läsa om träning i denna blogg?
 
 


Kommentarer
Anonym

Jag håller med dig!!!! Bra skrivet! =)

2011-08-25 @ 17:42:37
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/
Huong

instämmer. alla behöver mat för att överleva, och varför slår man inte två flugor i en smäll o njuter på samma gång! :) hehehe

2011-08-25 @ 22:26:04
URL: http://huonglee.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0