Hurra, hurra, hurra!

Idag var det ingen vanlig dag utan idag var det min mammas födelsedag!! Hurra hurra huuuura!! :D
Mamma 44 år idag då! Jag var där idag och hälsade på lite. Lite soffhäng oså. Jag hjälpte Julia med sin Mopedteori. det är ju för fan samma prov som på uppskrivningen!! Inte klokt! Det resulterade iaf 60 poäng av 70. :) Så nu ska hon bara boka slutprovet och köpa moppe så är det bara att gasa o köra sen!
Julia var så nöjd idag med att visa upp sin frisörväska som dom köpt i skolan. Jisses va saxar o grejjer det var med. Kul det måste vara att gå frisör! :) Jag tycker det är så kul att hon var intresserad av just det yrke jag så himla gärna ville bli! Hon har ju inte direkt vart intresserad av hår o grejjer förut? :P Men så är det. Hoppas hon blir "kickass" bra på det iaf då vi alla i familjen får ställa upp som testkaniner!:P


Nu har jobbet dragit igång åxå. Jag har inte haft en unns tid att blogga. Jag fick börja min första dag med att dra upp en fryspall och sedan 4 pallar tuuuuung dricka. Allt var iaf sig likt... Jag har ett sånt agg mot mina arbetsskor, vi har jobbat ihop nu konstant ca 25 dagar varje månad och ca 8-11 h om dagen, men ÄNDÅ får jag ont i fötterna ocg ryggen?! Varför? 
Bara för att så tog jag mina joggingskor igår på mig för att avlasta fossingarna lite men va fan då får jag en vidrig skavsårsblåsa mellan tårna!! Hallå! 
Det blir ju bätte när jag får komma till kassan igen o glida runt i foppaskorna igen :P 


Det jobbiga med att komma tillbaka ifrån semestern är inte att man inte VILL jobba. Jag tycker faktiskt att jag vart borta länge ifrån jobbet. Och visst man vill väll alltid att semestern ska vara liiite länge på slutet men jag var ändå nöjd. Men det som är jobbigt nu är att jag inte har något att längta till. Tex, utlandsresa eller dyl. En liten morot i vardagen. Vi pratar och planerar resa varje dag så vi får ta tag i saken snart o boka så man har nått att längta till. 
Jag vill till Thailand, sebbe vill till USA - Florida, Mamma vill till Teneriffa. Finns lite förslag. Alla kanske?? :p 

I morgon är dte iaf löning. Jag har iaf kommit på att det är mkt rättvist att jag fick en bra lön denna månad... Min tandläkarräkning som kommer att bli MEGA hög! 
Jag lägger budgeten på 2 000! Får se sen om man kan hålla sig till den. Jag vet nämligen att jag har minst 2 hål i tänderna :S 
Suck. Men som plåster på såren så har jag ju inte haft nått hål på 3 år iaf. 
Men jag blir så trött på mina tänder! Jag borstar, tillomed med en proffstandborste! Jag tandtrådar och Fluxar varje dag!!! Vad med kan man göra?? Joo sluta äta godis, dricka, mat och frukt men det känns ju inte som ett alternativ!? 
Livskvalité, ahh smakar det så kostar det?? 

  

Jag skulle även behöva kosta på mig en ny garderob åxå, inte själva garderoben men en höskollektion! Man är ju inte van med att det är "kallt" nu. Allt som finns i garderoben när jag rotar är linnen, shorts, och klänningar. Och det funkar ju inte nu liksom... Nu vill jag ha jeans, tjocka stickade tröjjor, långärmade tröjjor och tjocka strumpor :P 
Jag behöver även köpa lite fler bh:ar! Va fan jag hade nyss 4 st som var super bekväma men en har bygeln gått av på och den andra har inga band. Den 3:e vet jag inte vart den är?? 


Det har vart många inbrott här i näreheten nu i vårt område. Det var det visserligen förra sommaren med, men nu hade det vart ett inbrott lite längre ner på gatan där familjen hade haft sin balkongdörr öppen och tjuvarna klättrat upp och sen gått in!!! Alltså vaknar jag av att det står en okänd man i mitt sovrum dööööör jag alltså!! 
Som Sebbe sa att det är nästan dax att ta med basebollträet upp till sängen. 
Vilket fall som hellt så är jag helt själv hemma i natt i detta tysta stora hus. Jag har aldrig vart rädd av mig, för mörker eller annat när jag bodde hemma. Jag kunde tillomed gå ut i skogen mitt i natten och känna mig trygg. Men nu sen vi flyttat in till stan så är jag en liten fegis. Varje gång Sebbe jobbar natt går jag och säkerhetskollar alla dörrar så de är låsta, jag bara vägrar kolla ut mot altanen (baksidan) ifall det akn stå ett "creap" eller nått där o stirrar in, sen tar jag med mig Bumban upp. Larmar båda våningarna under och sen springer till sängen. 
haha TÖNT! 
Kanske dax att skaffa sig en stor schäfer eller nått som kan döda inbrottstjuvar :P Haha skämt o sido...
...Nu när jag printat ner allt detta så ska jag slå igen här och släcka. Underbart att Sebbe jobbar natt ^^ :S 
Denna lilla krumilur verkar ju inte ha några bekymmer iaf.. :P <3 



Natti natt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0