Rhodos 2011 :D

Här kommer redovisningen av Rhodos 2011! :P

Resan började med en biltur upp till Arlanda som gick galant tills vi inte kunde hitta parkeringen som vi bokat på internet. Hur vi än gjorde så kunde vi bara inte hitta den!! Vi åkte mot Uppsala där vi var tvungna att åka 1,5 mil innan vi kunde vända så 3 mil helt i onödan blev det.
Tills slut efter ca 40 minuters letande så ringde vi upp företaget som höll i vår parkering och avbokade den i hopp om att ställa oss på Arlandas parkering istället.
Men efter lite diskutioner så hamnade iaf bilen på Långtidsparkeringen aldeless bredvid Arlanda, billig och bra!
Att vi inte tog den ifrån början? !
När vi kom fram till parkeringen så hade vi ca 40 min på oss att komma till inchekningsdisken innan den stängde!! PANIK!! :P
När vi kom till bussen som skulle ta oss till Arlanda brister Jessica ut i panik att hennes mobil ligger kvar i bilen!!!
Och inte hann vi hämta den, efetrsom bussen gick varje kvart så skulle hon ju inte hinna in.
Så hennes kära fick njuta av en härlig semester i bilen... :p

Flyget ner gick galant, jag kände mig som en 10 åring, dunderglad för att vi hade egen bildskärm osv. Jag har aldrig flygit ett sånt stort pkan :P Det var liksom 2,4,2 platser i plaet jag har bara flygit 3,3.
Jag var ju lite fundersam på hur det skulle gå med min hosta när dte blir tryck på planet. Jag tog ju aldrig nån medecin innan vi åkte eftersom den inehåller morfin och man bör inte köra på det. Men hostan var helt okey och blev bara bättre med tiden så hostmedecinen förblev oandvänd och slängd på Rhodos :)


Hotellet var helt okey, trist litet rum, hård säng men helt okey balkong med havsutsikt 50 meter ifrån havet. 
Jag, Jessica och My delade ju rum och Annsi och Linda bodde i ett rum på samma våning som oss.

     

På söndagen kände vi att vi ville känna på festandet lite så vi mjukstartade på stranden med lite cider och tilltugg...
Dagen slutade på bargatan där vi alla dansade arslet av oss på alla nattklubbar.



Måndagen blev lugn för oss alla. Heldag på starnden med massor med bad och solning.
Vi hade ju halpension då vi fick frukost och middagsbuffe, då vi alla såg fram till middagen varje kväll :) Den var så himla bra!!!




Tisdagen hade vi gjort upp att vi skulle delta i "trafficlight" som det hette. Man fick gratis drinkar i 3 h, en t-shirt och sen det roliga med det hela var att när man gick in fick man välja en färg på klistermärket man skulle ha på sig. grön=singel, Gul=Vet ej/både och, Röd=upptagen.
Vi var super laddade för denna kväll och när vi kom och skulle gå in så kom det en tjej och gav mig en mugg och satte en gul lapp på axeln på mig, jahopp där var det klart!!!?? "-Vaddå gul ropa jag jag är ju fan RÖD!!
När vi frågade efter t-shirten som vi var lovade sa som att den var slut. Jahopp va bra!!
Aja det sket man väl i då och ställde sig för at köa för att få sin drink (saft). En drink hann jag drick tills jag hade shabblat bort min mugg som gav mig fri påfyllning. Aja så var det med det, väl spenderade 300 kr :P Men kul hade vi iaf!
Detta ställe "Patcha" som det hette hade jätte höga dansplatåer som man gick o dansade på och där dundrade vi alla loss och att ta sig upp på dessa var inte lätt! Vi hade alla stora blåa blåmärken på smalbenen. Mitt tog nog priset då det var´stort som en svullen tennisboll :P
Överallt var det blött av drinkar och fimpar, jag vet inte hur många gånger jag tappade kameran som jag insisterade på att ta med. Men den höll o lever faktiskt idag! Mörbultad med ALIVE iaf :)
Lite pics ifrån denna blöta kväll. Endast dessa är visningsbara, de andra är classified ;) höhö

 

   

 

 

Onsdag och Torsdag blev lugna för oss (!!!). Bara mat, solning och massor med bad!



Det blåste alltid på Rhodos, det gjorde ju att det alltid var vågor när vi badade vilket var superkul. Vi sa det på Torsdagen att snälla kan inte vågorna bli liiite höre, bara liiite :P
Och nån hörde våra önskningar för monster vågor svepte in och slog ner allt i sin väg. Även mig och Jessica som försökte med nöd o näppe stå som stoppklossar men vi blev förgäver nermanglade av dödvågorna och släpade längs botten. Med blödande knän och lungorna fulla med saltvatten och sand ändå upp i tarmen så var vi på´t igen. Haha och det blev inget annat än samma veva igen! Dock kom My och föreviga dett för oss med min kamera, men jag kan bara säga att dessa bilder ska ingenstanns då våra badkläder inte sitter där de ska :P
Haha :P








Fredagen var uppbokad på en Party/bad båt! Det var skönt att inte bara ligga på stranden. Vi fick se Rhodos by sea. Dom stannade på 5 eller 6 ställen där vi fick bada och snorkla. På ett ställe fick vi åka bad"soffa". Den färden var inte av denna värd kan jag säga!! Usch jag var riktigt rädd! När det dundrade runt som värst fick jag Jessica över mig och hon sina tänder mot mitt huvud. Men överlevde gjorde vi iaf, o nu i efterhand så var det faktikt kul :)
Det var en superkul sista dagsaktivitet då vi alla sket i solkrämen och körde på olja för att få ut det sista av solen! På kvällen struntade vi i att ta Buffen och gick istället ut och åt.
Lite drinkar blev det åxå! 



 
 
Lördagen bestog bara av hemfärd.



Jag tyckte mkt om Rhodos som resemål och kommer rekomendera det till folk. Men som partyresa så är jag inte så impad. Om det berodde på att 80% av alla människor på bargatan var under 20 år eller om man själv blivigt gammal o tappat gnistan? Nää det har jag svårt o tro ;)
Men resan var iaf väl värd pengarna och sällskapet vart underbart! Vi hade såååå kul!! :D
Jag är så glad att resan blev av :)
laalllaaaallllaaaalalalalal laaaadddiiiieeeess!! 
 

Så nu är man tillbaka i kalla Sverige igen men det är okey ändå. Jag har ju saknat mina när o kära här hemma.
Sebbe hade grejjat hela veckan med att måla och tapetsera i hallen ner i trappen. Sen hade dom nästan byggt klart trappen på baksidan. Min handy man <3


Nu tackar jag förmig... hej hej!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0