Lax i folie

Jag har för några år sen avskytt fisk. Men min kära vän Jessica lärde mig att tycka om lax. Så idag är faktiskt en av mina favorit rätter just lax.
Detta gjorde jag idag, skit gott!!


1 paket:
1 laxfile
1 potatis
1 morot
5 cm squash
Fetaost efter smak
Olivolja och lite smör
Krydda med havssalt, vitpeppar och dill!
In i ugnen eller på grillen!
Ca 30-60 min beroende på hur stora bitar morot/potatis man skärt.

Servera med en god sallad!
I mitt fall lite snabbt coctailtomater och ruccola!

MUMS!!



Kommentarer
Johanna

Måste jag pröva! Tack för receptet! Slänger man bara allt i folie och in i ugnen? =)

2011-12-02 @ 11:22:29
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/
Emelie

Javissst! I med alla "rotsaker" o lax o sen på med krydda, smör o rikligt med olja! In i ugnen i ca 40-60 min. Klart! Jag hade ugnen på 225 grader.

Man kan ju alltid toppa med nån god sås efter men den blir annars mkt saftig änndå, så nån god sallad är ju bättre :)

Sebbe som inte ens äter Lax älskade det! :D

2011-12-02 @ 23:39:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0