Man tappar liksom gnistan....

...När inget går som man vill!
Vår resa som vi då glatt längtat till är så gott som över, likaså denna gång!
Sist var det vulkanutbrott som stoppade oss och nu är det inbördeskrig. Hur stor är oddsen 2 år i rad???
Det är liksom meningen att vi inte ska ner till Egypten!!
Visst allt händer av en anledning men ahhhhhhhh!! Jag blir så ledsen och föbannad. Att få sett fram imot solsemester hur länge som hellst gör att hela mitt liv klappar ihop för detta. Inget är roligt längre. Inget.
Jag jobbar, är i stallet, tränar och sover. Om och om igen. veckorna bara flyger förbi.

Mkt negativt nu som ni ser men det är skönt att få "känna" något ibland. Tur att jag iaf har förstående vänner som hela tiden stöttar och gör mig glad :)

Vi får iaf tillbaka ALLA pengar så det är ju bra. Vi har faktisk även bokat en ny samma datum.
Efter många funderingar , Canarieöarna, Phuket, Lanzarote, o Marocco. Så blev inget av alternativen valda.
Eftersom det inte är så varmt i vardera länder och priserna skjutit så fruktansvärt i pris så valde vi att göra en liten annurlunda resa.
VI åker härifrån SWE på fredag (11:e) till Paris, 3 dagar. Sen åker vi därifrån till Rom i 4 dagar :)
I Paris är det inge supervärme nu men mest för att se staden och att få komma bort. I Rom är det därimor mellan 10-15 grade varmt och vår. Och det känns faktiskt mkt lockade :) Denna resa gick på ca 2 tusen mindre åxå än Egyptenresan! :)
Wiihhouuu, det känns iaf att denhär resan kommer bli skoj!
Jag längtar till maten, vinet, och sällskapet! Det ska även bli underbart att få gå på snöfria gator!! :)

Igår åkte jag till stallet på efm, hoppade att träna efetrsom jag fortfarande hade ont i magen. Det blev en speciell dag i stallet. Jag hade mockat och gjort klart allt, tog in Nobla och började sadla. Helt ifrån ingenstanns ropade Tuula att hon halkat och slagit i bakhuvudet. Jag tog med henne in till fikarummet och hon fick sätta sig o ta igen sig. Hon fick vila i några minuter och när jag kom in igen så frågade hon 15 ggr hur hon kom hit!?? Jisses tänkte jag det måste blivigt en jäkla smäll alltså. Tanken att Katarina skulle skjutsa upp henne till Akuten var inte längre ett alternativ så jag ringde 112 och fick lite  rådgivning. Dom skickade genast en bil.
Idag mår hon iaf bättre, det blev en kraftig hjärnskakning. Men som tur är inget mer!
Efter hon åkt tog jag mig en tur på banan :) Gick bra trots isen! Hon är för goo min pålle!
Helt otroligt va skönt det är att hon är broddad! Inte en gång halkade hon eller satt undersig!

Nu ska Jag strax byta om och ta en prommenad till jobbet! Underbart väder ute!
Kör kvällen ikväll, gissa om jag är laddad??? NOOOT!
Men det är bara på´t igen ledig om 3 dagar.. längtar!!!!



// Emelie


Kommentarer
Johanna

Iiihh! Snart åker vi! ;D

2011-02-03 @ 17:10:27
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0