Min älskling!

... folk skriver i sina bloggar om deras barn o hej o hå och då måste jag få nominera "mitt" barn :P
Min eller vår älskade katt!
Hon är ju praktisk taget som vårt barn!
Varje morgon, ah vi säger 350 dagar iaf om året så sover hon med oss hela nätterna, när hon märker att någon av oss vaknar så piper hon till och sen kryper hon under vårt täcke. Att känna hennes nos på ens kind och höra hennes spinnande är underbart!
I morse hade jag lite brottom upp men nej Bumban skulle under mitt täck till vilket pris och jag kunde inte säga nej! Där låg vi o snozade i sked i 5 minuter, jag tänker varje gång: Hur kan man älska en katt så mkt? 


 
Folk som säger att "- djur är inga barn, inget som står högre i makt än människor.
Ni har fel måste jag få säga!!
Djuren har alltid betytt mkt för mig!
Tex Nordica ska vi inte tala om vilken inverkan hon gav på mitt liv. Jag har fortfarande mkt svårt att förstå att hon är borta och även om jag har svårt att visa och prata om det så finns det många stunder jag sitter tårögd och tänker på henne. Typiskt när det poppar upp en sorglig låt på radion och man sitter i bilen påväg till stallet... då är det kört! 



 Jag är en praktisk "tänkare" jag tänker ut saker i förtid och chansar på hur saker blir och hur det kommer sluta. Jag är en oroare som lägger ner mer tid på att tänka än vad jag igentligen behövde.
Genom min uppväxt har musik betytt mkt, texterna i vissa låtar som man fastnar för och som man sedan kopplar ihop med nån glad eller sorgsen känsla. När jag bodde hemma så givk jag ut och gick mkt, just för att få lyssna på musik. In med MP3:n i örat och på med den musik som berörde mitt humör. 
Nu mera är det inte ofta jag gör så, kanske skulle börja med det igen!?

Jag vill till IKEA! 
 Jag vill köpa nån ny lampa till "Johanna och Magnus" A.K.A Bumbans rum. Det är så mörkt o trist där inne på kvällarna.
Behöver även fylla på med värmeljus.
Dock har jag LOVAT min plånbok att inte åka dit!
Ett löfte är ju alltid ett löfte liksom...

Nääää nu är det dax för ett avslut.
Är dunder trött efter dagens dundrade!

CIAO!



Kommentarer
Johanna

Jag håller med dig! Wiktor är ju liksom vårat lilla barn som vi älskar precis om om han vore en person! :) <3

2011-03-01 @ 20:10:51
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0