Min karma är inte av denna värld...

... Inte okey!!
Ja jag tror på Karma!
Varje dag på jobbet tex om jag tämker äsch jag lägger broccolin här på bönorna det blir bra, här får de plats, då kan jag lova att en pall senare kommer det en låda bönor.. osv osv.
I dag har Karman inte vart av denna värd! Allt har gårr imot mig känner jag. Hatar såna dagar!
Dagen började att jag vaknade upp dyng trött och kände mig lite sjuk. Tänkte att "- jippie va kul Mamma har nån slags influensa som aldrig verkar gå över och jag var ju hemma hos dom i helgen... Men efter lite frukost och en sväng till stallet så kändes det som vanligt.

Igår så sålde jag min bil!
jo jag vet otippat efersom jag inte pratat något alls om det här men har inte kunnat efetrsom det var en "hemlig" affär med den nya bilen. Men som sagt Karma slog till och hela affären sket sig!
Skyller iofs på säljaren som just nu inte ligger på min 10 i topp lista på mest älskvärda personer, Det är tydligen okey att betee sig som skit i mot kunder!? 
 Men man får tänka att det är meningen att det skulle bli såhär!
Lite trist för Möllers bil bara för sebbe såg 2 mkt fina Audi a4 or som han gärna tittat och ev köpt men nu tänker ingen av oss sätta foten i den affären mer!
Så nu står jag här utan bil. Men vi har som sagt klarat med en bil i 3 år så varför inte nu?

Min taskiga karma nr 3 är mina nya arbetsbrallor. Hur sköna som hells i stl men efter nån timmes andvändning så får jag värdens skavsår på skinkorna!!! Hur vanligt är det??
Skiiiiit ont!
sist jag andvände dem lovbade jag att aldrig göra det mer men idag råka jag ta fel par brallor och orkade aldrig byta om igen. Dumt gjort av mig för nu har jag två ömma och röda skinkor... :P

Undra vad karma hittar på åt mig i morgon?? :P


Men resan då!
Jo den var skojjig! Det var häftigt att få uppleva Eifeltornet och dess otrolig utsikt ända ifrån toppen!
Louren, o Mona Lisa, jag är ju inte så konstintresserad men det var ändå häftigt att se målningar som var stora som hus och flera 1000 år gamla.
Vi var inne i Notredame kyrkan, mkt stor och många olika statyer.
Vi var även nere i en gruva och kollade på Katakomber. En stor massgrav kan man säga. Häftigt! :P
Undra om jag missa nått i Paris?? hum.. Vi såg en massa kyrkor utöver det. Har så taskigt minne när det blir många liknade sevärdigheter.
Vi åt mkt gott i Paris, kött och sallader o vin. Hotellet var bra och förbindelsen med tunnelbana var kanon!
Hade dock vart skönare om det vart liiiite varmare :P
Men det var som svensk klassisk vår.



I Rom var det varmare! Inte många grader iofs men man kunde som bäst ta av sig jackan en sväng utan att frysa ihjäl! Och det är ju inte dåligt med tanke på att man har 1 m snö och snitt minus 10 här hemma.
I Rom var det mkt dyrt. Tex  om man skulle äta ute så fick man alltid betala extra för tillbehör till maten som pommes, sallad eller ris. En kuvertavgift tillkom alltid på alla restauranger.
Jag tyckte att invånarna i Frankrike var trevligare än Romarna. Och det var ju lite otippat för jag gick in med tvärt om i åsikt :P
I Rom såg vi Vatikanstaten, st Peterskyrkan (vi var även uppe i den 500 någonting i trapper upp), Colloseo och sen massa kyrkor där många filmer spelats in. Jag är så dålig på namn :P



Båda resorna var en upplevelse med mkt motion och många sevärdigheter. Kul att få se 2 länder istället för ett. Skönt att få se våren innan många svenskar :P
Skönt att fått kommit iväg och fått tänka på annat än jobb och vardagen.
Nu kan iaf jag skryka Eifeltornet och Colloseuem på min "to do list" :)

Tackar för en trevlig resa!
Orkar inte lägga ut massa bilder idag så det blir en annan dag.

Nä nu ska jag starx sova här, i morgon är jag ledig! Ska handla åt mammay som är hemma sjuk, ska till stallet en sväng och sen på kvällen blir det en timmes Bodycombat.
Men först i morgon blirdet en välförtjänt sovmorgon!

Natti natti



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0