Söndag = Ultimata slappardagen!

... Ohhh yes, iaf i mitt liv :P
Fick börja dagen med en arg väckarklocka som ringde kl 07:00. Upp i ottan på självaste lediga dagen. Men denna helg var det min och mammas tur att ha helgjour i stallet. Att ha häst på vintern är inte det bästa måste jag få erkänna! Nog för att det är mysigt att släppa in dem på senhösten och låta dom få komma in och mumsa på sin mat och sen se dom rulla runt i snön är ju uppmuntrande men det är så himla mkt mer pass.

* Vattnet i hagen fryser

* Eftersom det inte finns något gräs så ska det skyfflas ut en massa hö eller fri tillgång

* Alla förbannade täcken som ska på och av. 

* kylan!! Att behöva pälsapå sig tröjjor,strumpor och brallor för att inte frysa ihjäl!
* Halkan, dock inte så stort problem för oss som skor våra fyrbenta...

*Mörkret, att komma ut till stallet vid fyra och det redan börjar mojna på är ju ingen hit. Även om vi har belyst ridbana så kan man ju glömma skogen. Finns ju iofs pannlampa men har man en stirrhöna till häst som jag som är livrädd för ljusfläcken som lampan ger så blir det mer bråk än ridning mellan oss två.

* Snön gör att det är jobbigt att ta sig fram, ett i-landproblem iofs men lite trist tycker jag ändå att det är när man i mörkret famlar efter vägen o missar och sätter foten i snödrivan istället. Blöt sko o blöt strumpa.

Ja det var min klagosorg över vintern :P
Men jag tror faktist att den är över nu!
Det är nog sista rycket på kylan och snön. Jippi om det stämmer!!

Längtar till sommaren då man kan jobba till 19:00 och ändå åka ut och rida i värmen :)
Jag längtar till grillen och alla dess dilikatesser :)
Shorts, t-shirt, linne, klänning, tygskor, solbrillor o brännan! Längtar!

    


Denna helgen har iaf flygit förbi! Har umgåtts med vänner och firat mormor som fyllde 66 den 14:e Feb.
Min älskade mormor! Hon är så gå, bakar och fixar o grejjar! Ingens mat är så god som min mormors!
Hon är så stark och god. Hon är min idol! :)

Nu ska jag ställa fram maten som äntligen är klar! :)
Ungsstekt kycklingbröst med råris och sallad. Mumma!

Ny vecka i morgon då bara att ta nya tag igen! Yeeeaahha!



MORS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0