Bloggtork o så...

... Har haft noll intresse att blogga på ett tag, blev så trött sist när jag skrev ett långt inlägg o så klantar jag mig och trycker "bakåt" på tangentbordet o vips så försvann allt... Suck. En liten backup är ju det jag "sparade" ett x antal rader inna jag var klar så det var därför det förra inlägget "slutade" lite konstigt :P Det var alltså en bild på Julia som skulle vart istället för Bumbanovich. 

Jahopp vad har man hittat på då sen sist? Julia gick ur nian med bättre betyg än mig så tummen upp för henne som kämpat så :) Julia och hennes kille har nu gjort slut, vilket har vart jobbigt för henne. Det förstår jag hellt o hållet! Jag vet ju själv hur jag mådde när första kärleken tog slut. Men nu kan hon bara blicka framåt och satsa på frisör yrket då det är det hon skall börja på Bergslag till hösten :D



Jag har jobbat och stått i som vanligt. Nu när sommarjobbarna börjat jobba och ersatt många av ordinarie så gäller det för oss som är kvar att ja rent ut sagt jobba arslet av oss!
Jag har inte kunnat tränat rikigt bra heller, suck. Men det ligger ju lite hos mig själv med. Jag KAN ju faktiskt ta spåret då jag inte hinner till passen!!!
Jag var inne till Öret för två veckor sen och köpte en ny joggingtröjja och en överdragsjacka som är kanon skön :) Det  är så kul och köpa lite nya träningskläder, det blir som en "nystart" kan man säga :P
Nu fattas bara nya skor!


Nobla:

Noblas träning har vart lite av o ann. Hon har gått i regel minst 1 gång i vekan i snitt. Jag har tagit en skogstur lite då o då medans Anne har tagit igenom henne på banan. I söndags red jag henne på banan o herre gud vilken häst jag har!!! Helt sjukt! Öppna och sluta i galopp, förvändgalopp i höger o vänster varv! Helt problem fritt och inget tjaffs!
Nu är visserligen Nobla inegn problem häst att rida men iblan då o då har hon ju som jag "sina" dagar :P

I går tänkte jag åka ut o ta en lite kortis i skogen. Istället blev det en mega ridtur på 2 h med Kajsa/Flurre och vår nyinflyttade Ida/Pitchi.
Jävla idioter som har röjjt o förstört så många av våra ridvägar i skogen!!! O till råga på det så har den jäveln fixat så vi inte kan passera hans vägbom. Suck så bara att vända hem igen o korsa kalhygget.
Det blev lite halvintressant när vi vände och skulle rida tillbaka, då kände jag hur Nobla bara växte och växte... haha visserligen får ag skylla mig själv som "lärt" henna att explodera upp för alla backar. Men att få henne att gå en lugn och sansad galopp bredvid 2 hästar som hon aldrig träffat förut och som alla tre vill vara först var lite intressant :P Hihi 
Inte lätt att vara renrasig Arab med såååå mkt energi innombords!


 
Ridturen fick mig att minnas hur Nordica hade agerat, hon hade på alla möjliga sätt sett till att hon blev FÖRST! :)  
Min Nordica!
Nobla påminner bara mer och mer som henne sen hon gick bort. Små små ditaljer som jag inte tycker hon visat förr...





I söndags mockade jag ur Noblas box för vädring och målning.
Målar u varje år o så.
I morgon tänkte jag ta tag i Sweetans.
Mamma sitter ju och kör hösilage nu så det är ju inte mer än rätt att hjälpa henne med detta...
Skulle behöva gå igenom båda sadelkammarna på täcken och div. grejjor. Behöver rota fram mina gamla benlindor. Jag ahr ju aldrig direkt andvänt det förr tills nu när hennes ben är som det är. Jag har ett par vita som är kanon, de har flecce och sedan resor utanpå så dom ger jätte bra stöd. När jag red för en vecka sen så hade Anne dem hemma på tvätt så då tog jag ett par vanliga senskydd och då var hon lite svullen när vi kom hem.
Har för mig vi ska ha enn par svarta?
Jag har iaf ett par Willysröda och de är ju inte så fancy!
Kanske blir en lite Hööks beställning!!?
Lånade Sweetans filt häromdagen, visst passade hon i grönt? :)



Lite kul med färg faktisk, hon har ju jämt svart!
Jag vill ha mitt träns åxå!!! :P

     

Nej nu ska jag sussa, ska njuuuuta av min sovmorgon i morgon!!! :D
Natti natt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0