Öm kropp och badpremiär!

Min kropp skriker efter massage o vart är då min man???? Jooo såklart på jobbet den jäveln :P
Nä men skämt o sido.
Idag är min kropp sarjad!
Gårdagens dubbel pass känns i kroppen kan jag säga, speciellt i biceps och komiskt nog HÖGER skinka :P
Men visst är det härligt med träningsvärk! :)
Och dagens combat var inte okey! Jag hade håll i ca 4 låtar, haha!

Har ju som sagt vart ledig idag. Har tydligen haft bra karma idag åxå med tanke på vädret :D
Jag åkte ut till stallet vid halv 11 tiden för att bygga hage med mera.
Vi skulle som sagt bygga på hagen så dom får lite med bete. Fy fan va skit man hittar. 100 meter ståltråd sen 1875 typ. Men nu är det väck! :)
Dagens sol har resulterat till en enormt snygg bondbränna på bröst och rygg. Har nog åxå pressat fram varenda fräken som finns på lager i mitt ansikte :P
Men i love it!

Efter maten gick vi alla ner o badade!! :P
Lite Möckelnpremiär o så! Det var faktiskt skönt i vattnet. Dock så rekomenderar jag o bada om en vecka ungefär när algblommningen är över. 
Även folk med vovvar, bada inte nu eftersom algerna kan vara giftiga. 
Tänkte gå ner med Nobla idag men tänkte det är ju onödigt o riskera. Tror dock inte det är farligt för så stora djur men men kändes ändå onödigt o riskera.


Jag och Moa skulle igentligen kolla Harry Potter ikväll men efetrsom fler vill haka på så tar vi bion på Lördag istället :) 
Trevligt! 
Istället för bio så åkte jag ut till stallet igen efter träningen. Solen började ju gå ner och vädret blev rid-behagligt. 
Jag drog med mamma ut som nu i flera dagar suttit o kört hö. 
Vi red bort till gärdet och red runt alla hösilagebalar som uppvärmning. Efter blev det ett kortare pass på banan. 
Tänkte att jag skulle testa o rida utan träns nån dag, men tänkte va fan jag gör det idag! :P 
Så jag drog av Nobla hennes träns ifrån ryggen ( hennes nya, 2 öras). Hängde det och ena tygeln på hornet medans jag drog andra tygeln runt halsen. sen körde vi på :) 
Både jag och Nobla är ju nya på detta så för att visa exakt hur det skall vara satte jag mig på Sweetan på slutet och testade att styra med enbart sits och vikt. HÄFTIGT! 
Snacka om att man har 100 % kontakt med hästen!! 
Så nu är dte bara att öva, öva, o ÖVA! 
Rak i ryggen, avslappnade ben, o sen styr med sittbenen! 
Men bade skritt, trav och galopp blev det utan träns :D 
Har dock inga bilder att visa :( 

Det får bli lite Nobla-in-skitanersig-action istället :P Alltid lika tacksamt...

       

     



Nej nu har jag inte tid med, jag o Bumban ska skeda! 
Natti natt!

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0