Söndag, den 10:e

... ååååhhh om 12 dagar går jag på semester!! Längtar som en galning!

Denna vecka har vart en skön vecka trots mkt liv ifrån PIP o mkt jobb. Att få vara ledig i helgen har vart helt sjukt skönt! Det var väl behövligt kan man säga!
Julia sov här i Fredags efter PIP och jag trodde att jag sov länge när jag sover "ut" men jag har mött min överkvinna! Jag gick upp strax innan 11 och åt frukost men julia vakna 12:45! :P

Jag har vart mkt i stallet denna vecka. Såhär har ridningen sett ut denna vecka!

Måndag: Uteritt i 2 h
Tisdag: Vila
Onsdag:Uteritt ca 45 min
Torsdag: 5 mins uteritt pga ösregnet + Anne kom ut och körde ett pass på banan!
Fredag: Vila
Lördag:Skogstur på 50 min
Söndag: Prommenad till sjön där det blev bad för oss båda ^^

Nobla fick även duscha idag. Skönt att få bli ordentligt ren. Så skönt att stå å spola i det fina vädret :)
Vi var som sagt nere och badade en sväng, eller ja badade o badade är väl att ta i vi gick i till knäna iaf :P 
Jag vill inte dra i Nobla mot hennes vilja jag vill att hon skall "gå" i själv! Precis på samma sätt som att lasta en häst. 
Hon stannar vid kanten innan vattnet, ho får lukta o göra sig lite "trygg". Jag vevar lite lätt på änden av grimskaftet, Nobla tar ett steg fram, Beröm! Så gick det hela vägen till knäna. Tillslut gick vi upp o ner i vattnet utan några skuttande och flåsningar. Jag tänkte att vi börjar där och senare får vi öka på djupet :)   
Jag vill ju som sagt att det ska bli en "kul" grej att bada och inget tvång!

Ja är så himla glad att jag har en sån väluppfostrad häst som står still och inte dummar sig. Hon är så himla duktig! Spelar ingen roll om man står under magen o borstar eller spolar eller om man sitter på ryggen o bilar susar förbi!
Jag känner mig faktiskt riktigt  trygg på Nobla, vid alla situationer!
Min lilla skrutt! För mig världens bästa!  

I morgon tänke jag åka ut o rida en sväng efter jobbet men såg nu att jag slutar 21:15 :( så det får bli en liten tur på Tisdag då kanske!
Jag tänkte även att jag ska ta med systemkameran nån tag o fota lite på våra fina pållar :)
Ska även tvinga sebbe nån dag o följa med så man kan få lite kort in action så att säga :P

Igår var det lite grill kväll här hos oss! Henrick, flisan o Jocke var här! Mkt trevligt med grill o spel! :) Tack du tack du!  :P
Nu sitter jag och invätar Jessica, vill höra allt roligt skvaller ifrån PIP! :P


Här kommer lite goooa bilder på Bumban!!




   

Hej svejjs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0