Bikini: Check!!

Wiihhooouuu nu är äntligen det fixat!! Jag satt och kollade på H&M i lördags och funderade på om jag skulle beställa men som vanligt så vill jag ju gärna prova o så först vilket man inte kan om man skickar efter...
Men så sa Jessica igår att "- gå upp till H&M dom har hängt fram alla nya bikinis o så!
Så jag åkte dit idag. Och tur var det för det fanns inga bra fina underdelar i svart bara i stl 43-38 och min röv är ju aldeless för stor för det så jag fråga när dom fick in fler och svaret blev... "- vi får inte in fler badkläder för iår!!
VAAAAA!!!! det är ju för fasen bara Maj! Men men nu kvittar dte ju eftersom jag köpt mina :)
Det blev iaf en röd badeauöverdel med ett par svarta trosor till, sen en enkel svart i badeau, sen en tupöverdel i en härlig rostfärgad färg. Och sen ett par enkla svarta trosor med lite konstruktur i. :)





Nu är det bara en massa sommarkläder som skall köpas, linnen, shorts, klänningar osv... Yeeey!


Nobla:

I morse hade jag utsläpp, Katarina kom efter en stund o hjälpte till alltid lika trevligt :)
Hovis skulle komma vid halv 9 o sko på Nobla 4 nya dojjor! Så fint det blev!
Han är så himla bra vår Hovis! Kommer alltid i tid, är alltid tillgänglig, super trevlig, och han gör alltid ett bra jobb!
han tyckte att jag kunde ta en liten bebis på Nobla med hans quarterhingst... ingen som vi skulle kunna göra dock då jag inte har tiden till det men visst intresserar det liiiite i bakhuvudet. Man vill jag ha en lite avkomma ifrån Nobla och Nordica.

Jag kommer ihåg när Nobla föddes, hon var en livligt och spralligt föl med mycket motor i. Hon busade runt i hagen och hittade på massor med bus.
Nobla var ändå ett mkt snällt föl, hon bet eller sparkade oss aldrig som vissa hästar kan testa att göra i uppväxten.
Därimot kommer jag ihåg en gång, mamma hade glömt att hänga in ett träningsöverlag som var Nordicas efter en ridtur, hon hade råkat glömma det på Noblas boxdörr och dagen efter hittade vi det halft uppätet och söndertrampat!!! hallllååå!! Hur är det möjligt!
Så hädan efter blev det "förbud" att hänga filtar, täcken, frylar och div saker på hennes dörr när hon var inne...
Nobla hade en period när hon växte upp då hon ständigt gick om kring i hagen och bar på hennes mat hink! Pucko tyckte vi då men lite kul när man tänker tillbaka :)

Usch va jag älskar min häst, hon är enligt mig faktiskt den finaste av alla, och hon är min drömpålle. 
Jag älskar hennes Arabiska drag som alltd gör henne smäcker och utsrålande. 
Speciellt nu på sommaren då man ser att hon är apelkastad så blir hon ännu finare! :)

Sen vi stängde av "betet" så har hennes galla blivigt betydligt bättre! i morse hade hon endast en lite bulle och det var ej heller en värmade bulle! kanon! 
jag och Ida tog oss en ridtur i skogen i Söndags, vo tog den vanliga rundan men red in en lite extra bit så vi fick med lite mer trav och så. Vi gick igenom skogen för att slippa den vanliga vägen som det nu har fallit ett träd över stigen, då jag inte vill att Nobla ska behöva hopp för att skydda sitt ben. Men iaf så tog vi en annan väg och den var lite halvblöt och geggig men ändå tyckte jag att hennes ben var "okey" när vi kom hem.
 Jag har nu varje gång ridit med benlindor ifram, men jag har ändå slängt på lite kyllera efteråt. 



<3


Just ja, STORT GRATTIS TILL IDA SOM FÖRRA VECKAN FICK SITT KÖRKORT! :D



Idag är jag äntligen ledig!! Lovely! har inga planer what so ever och det känns underbart! 
Ska äta lite lunch nu och sen bara softa tills det är dax att åka och träna! 
Få se vad dte bli idag, jag skulle igentligen kört Pump igår men min rygg är crap efter frysavfrostningen i Mån-Tis så det blev istället Combat. Idag är det Combat igen som gäller men vi hoppas på en plats på Angelas 1 h IW istället! 
:)


Just ja, jag har inte velat skriva om det för ens nu men jag vill gratta Felicia och Jocke till den lilla tjejen som vilar i Flisans mage!!!!! :D den 13:e Oktober kommer hon men det tror inte jag! Jag tippar på 17:e såklart, och varför jag tror det är för att när vi gick i gymnasiet så sa Flisan en gång att "-jag kommer får barn före dig och den kommer på din födelsedag!"
 :) Hur häftigt skulle det inte bli om det blev så!!??? 
Iaf ett jätte grattis till dom! :)
Det  helt overkligt att ens barndomsvänner börjar få barn osv, men på samma sätt så är jag jätte glad för dom! 
Ska bli så kul, längtar till Oktober! :)



     



   

Haha nu dröjjer det ett tag innan det blir sånhär fester med dig! ;)



 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0