Snö och regn...

...usch vintern vill inte riktigt släppa taget än men det är väl så det är nu i April/Maj. Man blir ju så bortskämmd med 20 grader varmt och sol!! :P
Längtar tills nästa värmebölja!!
Jag älskar att sola! Det är så himla underbart! Den enda gången jag känt att det är "olidligt varmt och nära döden" var i Alanya där det var högsesong när vi var där, då var dert hett!!!
Även i Tunisien så var det riktigt hett, men det var på två olka sätt. I tunisien var det mer som i Sverige riktigt hett, men i Tunisien var det mer kvaft, så då på natten när dte blev ca 45 grader mitt i natten!!! Häftigt! :)

Jag älskar att resa! Det är så himla kul! Längtar till Rhodos! 
Jag längar riktigt till semestern nu... bara 3 månader kvar lite drygt! Yeea!

Tunisien -10
     






NOBLA!

Som jag skrev i mitt förr eller förr förra inlägg så har Nobla en gammal överbenskada i vänster framben, och givetvis när man börjar tänka på det så har det blivigt svullet. Suck.
Dett är tredje året irad nu! Men jag och mamma klurade på en sak, -" tänk om det är det nya gräset?"
För på många hästar sätter det sig i hovarna (fång) men nu tydligen kan det ge hästen ömma ben!!
Så vi tänkte efetrsom hon inte haltar eller markerar och är endast lite svampig så tester vi och rider henne en kortis på banan... och tro det eller ej om det är som vi tror eller om det  är slumpen men gallan på benet har gått ner!
Jag har inte ridit henne sen i Måndags men Anne har vart ute i både fre-lör och grejjat.
Idag var hon lite varm så jag smörjde in henne med kyllera. Det måste jag säga är en kanonprodukt, andra kylsalvor/balsam har börjat att fräta på hennes stackars ben :S
Men leran är kanon!
I morgon ska jag ta mig en tur såvida hennes ben inte är värre... Och förhoppningsvis så är det inte spöregn/snöfall heller ;)



Jag har även hittat ett nytt huvudlag jag har kärat ner mig i som jag bara vill ha :) men snål/sparsam som jag vill/försöker vara så får jag klicka hem det på nästa löning!
Man blir ju lite snål åxå när man vet att det finns många fina huvudlag i sadelkammaren men nästan alla var Nordicas och dom vill jag inte röra... <3

      
Jag och mamma måste verkligen ta en dag när vi städar "ut" delar av hennes grejjer som vi inte vill/kan andvända oss av längre... Det är svårt att "sålla" bort henne. Det går inte. Även om hon fortfarande finns på gården så vill jag att allt ska vara som det var!
Hon är dagligen saknad! <3




I morgon är jag ledig! Underbart! Känns skönt, jag har inte heller direkt några planer, ska till stallet på fm och sen köra combat på kvällen. Därimot så behövs det i vanlig ordning storstädas här hemma!! Har dessutom nu samlat på mig en hög willys skjortor som ska tvättas, inte så ofta man tvättar rött liksom ;)
Skulle även behöva tvätta bilen så vi kan vaxa iordning den, nu är dte iaf bestämt... den skall säljas!




Men nu är det dax att sova, natti natt!!


Kommentarer
Johanna

<3

2011-05-04 @ 18:44:57
URL: http://johannanorgren.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0