Regntorsdag!

När väckarklockan ringde i morse vräkte regnet ner. Jisses, valet att ta bilen istället för cykeln var iaf mkt enkelt :P

Regnet har pissat på hela dagen av o ann, men tänkte ändå att jag svidar om till ridkläder ifall det skulle bli uppehåll. Och tur att jag gjorde det! :)
Hann fixa massor i stallet idag. Nytt strö, hö för 2 dagar och fylla badkaret i hagen.
Det blev iaf en ridtur i skogen på Sweetan. :)
Varför jag har börjat rida henne är för att Nobla inte kan/får gå så mkt. Och varför inte röra på Sweetan lite så mamma får lite avlastning.
Hon är så himla snäll o go. Men fasen det är verkligen inte min stil på häst alltså!! Hon är så stor, muskulös och biffig. Hon är ju som ett stort halvblod för fasen! :P
Men hon har iaf ett hjärta av guld.

Red ju Nobla igår, hon var inte varm på nått ben efter och inte idag heller. Så det är ju positivt! Jag och mamma har bestämt att åka till equiterapeft (stavning??) med henne. Kanske kan dom hitta nått låsning eller dyl för varför hon belastar frambenen så mkt.
Visst jag kan absolut leva med att hon aldrig kan gå hårdpass på banan igen men att sitta och vara orolig för allt man gör när man rider, tänk om hon är svullen när jag kommer hem? Suck, samtidigt så är hon ju så himla glad och nöjd. Jobbigt bara att hon inte som sagt är i sitt forna skick!
Det finns ju faktiskt bara en Nobla!

I morgon blir det ev uteritt med mamma beroende på väder. Men en tur till stallet iaf och jobb. Vanliga visan!

Nu ska jag kolla BB här! Se vem/vilka som gör bort sig ikväll?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0