New York!

Wifi fanns ju såklart här så jag kan ju som tur är uppdatera er hur det går för oss förvirrade Svenne-bananer här borta!
Har dessutom "problem" med jetlag:en, kan nämligen inte sova mer nu trots att klockan bara är 05:47 amerikansk tid. Men det kommer!
Flygresan gick iaf bra trots den var lång! Sov inte en sekund men tyckte det gick relativt fort iaf :)
Vilken skillnad det var att flyga med SAS! Shiit! Snacka om "klass" jämfört med Corendo eller va fasen skitbolaget hette vi flög med till Turkiet i somras!
När vi väl kom fram till första pass kontrollen så kan jag lova att min puls var på max! Haha gubben i luckan hade en sjuuuukt bred dialekt och var inte ett dugg trevlig. Haha Bunch hetta han åxå! Oj oj oj, kan lova att den storyn kommer jag aldrig glöma! Trodde ärligt inte att jag skulle få komma in i landet! Men det gick väl iaf :)
Att hitta en taxi var sedan lätt!
Vi fick en guidad tur genom slummen i New Jersey till NYC med en jätte trevlig pratglad och läspande taxichaffis. Haha här fick man släppa på rädslan att snacka o bara köra på!
Framme på hotellet var det lika samma sak.
Vi hade ju om ni kommer ihåg krånglat med bokningen osv!
Men det gick bra ändå :)
Det går bra för oss!! :) :) lyckan var iaf total, eller korrigerar ÄR total!
Vi bor iaf MITT i centrum, men Time Squere runt knuten och Madison Squere garden på andra sidan gatan.
Hotellet är. Helt ok. Inget lyxhotell på insidan men värt pengarna. Det känns som vi bor i en skräckfilm typ! Rummetr stort o högt i tak, en stor kingsize bed med grönt överkast, en klassisk amerikansk toalett och heltäckningsmatta all over!
Vi bor dessutom på 17:e våningen av 18 så vi ser inte ens ner! :P
Ska visa på bild senare!
Vi gick iaf på stan igår när vi kom "hem".
Hittade ett sött linne på H&M som fick följa med mig ut, komiskt att man handlar där liksom med tanke på att det finns hemma! :P
Sen blev det en klänning på Forever21! Var i extas när vi gick in i butiken som för övrigt var 3 våningar, men blev inte så impad tyvärr! Konstig klädstil alltså! Blev iaf en klänning tillslut, dom kan man ju inte få för många :P
Sen till den totala lyckan... Victoria Secrets store!!
Iiihhh!! Ahh vad som följde med där ifrån det förstår ni nog alla ;)
Dag ett iaf avklarad, och jag var mer än nöjd! Är så sjukt fascinerad över hur folk är o ser ut i detta land. Det är verkligen som på film!!! :P
Är dessutom så sjukt "kär" i staden! Den är underbar!
ALLA borde verkligen besök NYC någon gång i sitt liv!
Ja menar hallå jag och Jessica!!! Hur skulle vi klara oss egentligen? Hur bra kolla har vi?? DU jag ska tala om att herregud va vi har "växt" på denna tripp! :)
Till o med ett lokalsinne har vi ;)

Nu ska jag "försöka" sussa lite till innan klockan ringer och vi ska bege oss ut i city igen. Idag ska vi ta tag i sevärdheterna.
Tyvärr är the memorial center 9/11 closed pga Sandy så det får vi tyvärr ej se :-/
Dessutom Sandy, stormen... Det "märks" inte ens att den var vart här! :P iaf tycker inte vi att det är nått spec som är förödande!? Men vi får se sen när vi kommer till staten of islands, där blev dom ju hårt drabbade!

Detta var the update of today! :) bye bye!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0