Hemskt!

Usch idag är det en sån här dag som man bara vill glömma.
Än en gång har en häst fått mist sitt liv hos oss.
Det har ju såklart inget med stallet i sig att göra men det är bara så fruktansvärt tråkigt för oss alla inblandade, och självklart hemskt för ägaren!
Hästen kom igår och hade nyss blivit kastrerad.
I morse när ägaren + två till skulle släppa ut honom så gick allt bra. Han fick gå i en egen hage själv men angränsande till de andra pållarna. Efter en stund blev det lite bråk emellan honom och en häst till och då bestämde sig Elin och Cissi för att ställa honom i en egen hage ist, för att slippa trasig hage bland annat...
En stund senare när dom tittade till honom fick dom se något jag hoppas jag aldrig behöver se!
Där stod han i hagen med delar av hans tarmar utanpå hans kropp!! :(
På något vis måste bukhinnan spräckts eller dyl! Hur kan det hända? Han stod ju bara där? Ingen häst hade ju rört honom eller dyl!
En akut avlivning blev det iaf. Usch så himla hemskt!
Tycker så himla synd om ägaren vilket jag tyvärr jag inte känner då hon kom igår då. Men jag beklagar verkligen! :(
En eloge till Cissi o Elin för att ni fanns där och stöttade och tröstade! Guldklimpar!

Minns som igår när jag sa hejdå till Nordica där i hagen innan bilen styrdes mot Arlanda. Om jag bara visste då att det skulle vara sista gången jag fick se henne...
Hittade ett foto i en låda här. Inte mkt som ändrats, fortfarande blond och älskar rosa... Dock finns inte Nordica kvar... :'(

Älskade vän! ❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0