Ny sadel!

Jag köpten en ny dressyrsadel här i veckan. Inget speciellt märke (CH) eller så men förhoppningsvis en sadel som uppfyller våra krav.
Prövade iaf den idag på båda hästarna.
Och den var ju mest lovad till Sweetan men verkade som att de passade på Nobla åxå.
Red iaf ett pass med Nobla på banan men mamma so instruerande. Det var ju ett tag sen jag red henne på banan då Julia har fått den tiden med henne då hon inte vill rida ut på "skvätt-ove". Det var iaf intressant, vilken bråkstake till häst alltså! Bara en massa undanmanövrar så fort det blev jobbigt eller tråkigt. Löv eller blommor på sidan av ridbanan som var livsfarliga! Tillomed två stegringar bjöd hon på min lilla loppa!
Man blir lite förvånad när hon kontrar sådär, är inte så vanligt!
Men det händer! Kunde iaf inget annat göra än att skratta lite för mig själv! Nobla 15 år liksom! :)
Skönt med en ridkväll iaf!! Kommer ha måttligt ont i benen i morgon :)
Kan dock tipsa om att INTE ha spetshipsters när det ska ridas... Aj aj aj!
:P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0