Tangadieten 1/3 avklarad!

Jag och min o jessicas sk. Tangadiet som jag skrivit om tidigare var inte bra vänner i början!
Jag var trött o hungrig mestadels av tiden. Enda positiva var att jag var inte så sötsugen i början!
Men även den kom och då var det fan depression ett tag!
Haha hur kan man liksom bli det bara för att man inte får äta godis och sötsaker?? Haha patetiskt faktiskt!
Nej men jobbet gjorde det ju inte heller lättare när det ständigt kom nya smakprov på choklad och annat gott som man fick avstå! MEN smarta jag tog en bit av varje prov o lade i skåpet i väntan på lördag då jag har min "godisdag"! Ha ha! :P
Efter ca 1,5 vecka vägde jag mig första gången. Var jätte förhoppningsfull då jag verkligen skött mig och inte ätit nått "olagligt"... +1,8 kilo!!! VAAA!!
Ringde till Jessica helt hysterisk och sa att jag tänker fan inte köra mer! Var det ett skämt eller??
I ren protest tog jag mig en stor bit kladdkaka som mamma hade bakat dagen innan!
Bestämde mig iaf att fortsätta i alla fall 1,5 vecka till.
Under den tiden tog jag nån liten sötbit men inget jag tyckte var värt att kalla det fusk för.
Kämpade på med jobbet, samt han med en springtur.
När jag vägde mig igen hade jag gått ner - 3,8 kilo!! Wiiiieee!
LYCKA!
Snacka om att jag blev motiverad!
Nu 1 vecka senare idag vägde jag mig igen, "endast" -0,2 men bättre än inget iaf! Hade absolut inte förväntat mig ett minus över huvudtaget då jag inte hunnit/kunnat tränat alls pga jobbet och infektionen. Har dessutom åxå fuskat!
Sen inte tala om helgens alkoholintag!
Men det är bara att köra på :)
Har faktiskt bara 3,3 kilo "kvar" att gå ner till mitt mål. Men visst några kilo till skulle ju inte skada ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0