4 dagar i fält!

Sådär då var vår första "fältvecka" gjord. Jag kan säga nu att jag är slut som människa!
Att sova o leva i skogen 24/7 är inte riktigt min grej alltså. Det var mysigt att sova tillsammans i tältet med kaminen sprakades men att gå upp o vara eldvakt o patrullera mitt i natten är ju inte alltid så kul.
Vi spenderade alla dagar på skjutfältet iaf med att öva strid solo och i stridspar. Både lösa o skarp ammunition.
Idag hade vi den examinerade övningarna. Jag klarade det iaf efter lite grustugg. Haha jag faceplantade marken r jag gjorde stationen "efterhanden"/TOS.
Nu är jag ju även godkänd med Torniken så nu sk jag inte tjata vidare om den. Skönt va!? :P
Nej men det ska bli skönt att slippa smycka kroppen med röd/blåa blåmärken efter CAT:en :)
Vi har även skjutit skrapt på tavlor i sittande ställning. Det var verkligen min grej!
Men bra resultat av det åxå så känns allt så bra nu :)

Jag har inte tagit några bilder tyvärr då jag inte tog med mig telefonen.
Jag är iaf mkt nöjd med fält tiden. Vi har fått lära oss massor om hur man ska gå till väga vid vissa situationer osv. Så svårt o förklara här åxå. Vi har ätit allt ifrån ISO till grönpåse vilket resulterade till att jag gick för första gången "fribajsa"!
Ha! Aaa jag är mänsklig och var tvungen!
Hade nog kunnat hållt mig men var redan uppe i 5 dagar.
Aja nu har man gjort det :P
Det är iaf skönt att ligga här nu ner bäddad i en varm mjuk säng utan granriskvistar i ryggen.
Nu ska jag sova så jag får några timmar. Det har inte blivit mkt sömn dessa fältdagar!
I morgon är det äntligen hemgång!!!!
Som jag saknat mina nära o kära!! ❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0