5 veckor: check!

Då var äntligen dessa två veckor gjorda. Det kanske låter töntigt av mig o tycka att två veckor är lång tid men att stiga upp ca 05 varje morgon o ha ca 6 h nattsömn varje natt tär på en. Speciellt när det dessutom är 12 dagar i rad.
Det kändes iaf riktigt tufft strax innan fältveckan. Men sen gick tiden riktigt fort. Nu känns det lite skumt o sitta på tåget hem faktiskt :P
Vet ju att söndagsångesten är nära dock :-/
Nu har jag iaf gjort 5 veckor av GMU utbildningen :)
7 kvar. Vi kommer nu ha 3 tuffa veckor framför oss, vi ska bla gå in på handgranatbiten. Många delprov osv.
Man får ta en vecka i taget liksom...:)

Idag hade vi fortsättning på egenvård och matrielvård sen fältveckan. Jisses va allt ska vara noga. Men jag förstår innebörden då all materiel ska kunna hålla länge.
Men jisses va pilligt. Jag hade hand om kaminen så mina händer kommer väl för evigt att vara svarta :-/ very sexy!
Varje fredags så har vi "plutonens timme" vilket är vår egen timme där vi i plutonen diskuterar hur veckan vart och vad som vart bra/dåligt. När 40 personer med olika viljor vill alla få sitt sagt så det blev "plutonens timmar" ist. Haha nej men det drog ut på tiden en aning så vår VSR (vecko rutins städ) blev super stressig. Jag hade helt plötsligt 20 min på mig o hämta min väska, byta om och ta mig i till vagnen som går ca 1,5 km bort!
PANIIIIIK!
Det slutade att jag nu sitter här på tåget i grönkläder!
Jag har aldrig velat åkt hem i det, men vad gör man!?
Eftersom man inte får ta av sig jackan så är det nu ca 100 grader under min tröjja men, det är ju mysigt! :P

Nej nu ska jag försöka sova lite iaf så jag inte är så trött aom vanligt på fredagar.
Iofs förståeligt med tanke på min vecka men ändå.
Nej nu ska jag ta min trötta o ömma kropp o vill upp den i helgen! Åter igen på söndag antar jag :)
Trevlig helg! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0