Dag 25!

Idag var det ytterligare en dag i skjutandes tecken :)
Idag fick vi (grupp 1) öva på stridsövningar i par i skogen. Vi sköt alltså med löspatroner på varandra. Det var så himla kul!
Jag tror jag sköt ca 150 skott :P
Det är helt otroligt va mkt man tar till sig så fort.
Vi fick iaf en massa beröm idag. Kul o få lite good feedback!
Efm bestod av skarpskytte. Jag var sjukt ofokuserad och trött i armar i ben. Resulterade till dåliga resultat :(
Men jag var som tur var inte ensam. Aja bara o köra nästa gång igen!
Idag hade vi ju kvällstjänst bestående av vapenvård... Trodde vi! Ist fick vi stresslektion. Eller hur man ska säga. Ta isär vapnet på 30 sek, därefter sätta ihop det igen på 45. Jag klämde fingret i vapnet så blodet sprutade.
Därefter skulle vi kuta upp 2 våningar o hämta vattenflaskan, kort efter fylla flaskan... Kort efter byta kläder... Osv!
Det var iaf jobbigt för stressnerven vilket var mening då vi ska lära oss att hantera den.
Kvällen avslutades med en föreläsning av sg. Arvidsson om hans tjänstgöring i Afghanistan. Riktigt intressant!
Att se honom stå och berätta om händelser som hänt och man ser hur jobbigt han tycker det är, inte långt till tårar där.
Aja, intressant var det iaf.
Dagens skratt var iaf när vi satt på middagen och jag hittade en tom hylsa i bh:n! Hur fan har den lyckats ta sig in där? Jag hade liksom 4 lager tröja/jacka på mig!!
Haha komiskt iaf!
Nej nu är det sova som gäller! Fredag i morgon, tvättbyte= lyx!
Natti



Kommentarer
Jeanette

Stresstålig. Hm räcker väl att jobba på willys för att få det;)

Svar: Jo visst till viss del. Känner dockAtt det är riktigt tufft stressmässigt
Ibland...
Emelie Backman

2013-04-12 @ 07:19:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0