Dag 26!

Äntligen fredag! Vanligtvis brukar denna dag vara "åkahemdag" men inte denna gång. Hemlängtankänslan har domnat lite nu iaf :) klart det är jobbigt lite då o då man saknar sina nära o kära. Trots många här är så sjukt roliga så saknar man ju "sina" egna vänner eller va man ska säga. Man börjar komma varandra riktigt nära nu här åxå. Man lever ju så tätt inpå varandra även om man inte delar rum.
Vi är iaf ett gäng som har riktigt kul :)

Idag hade vi härliga fredagsfysen. Alltså strimma A.
Denna gång skulle vi löpa 2 varv åt gången runt en fotbollsplan med olika utrustning på kroppen. Mellan varje ökning av utrustning hade vi BRAK.
Det blev sammanlagt 8 varv. Benen ville knappt röra sig i sista omgången. Det är helt galet va mkt jobbigare det blir med full utrustning. En tjej svimmade tillomed!
Om ett tag kommer vi ha fältexamination som innebär 2 km löpning med full utrustning + vapnet på 13 minuter. Klarar man det inte, är man underkänd på GMU.

Vi har öven skjutit idag. Denna gång med stöd av väska. Vi ligger ju fortfarande och skjuter, nu ska vi examineras med 3 cm i utspridning.
Jag klarade det då jag sköt 2 hål i hål :)
Dock gick det ändå inte som jag hade önskat vissa skottomgångar.
Men det är ju bara att öva o öva.
Mitt vapen eller sikte dvs lever sitt egna liv ibland :P
Och ja det är sergeanten som sa så! Det skulle komma i ordning ju mer jag skjuter sa han.
Jag kämpar på med SARA ( ställning, andning, riktning och anläggning)
Har precis nu hittat ett sätt all ligga på utan att hjälpen tippar över ansiktet och glasögonen glider ner! Äntligen!

Dagens tjänstgöring bestod av vapenvård.
En rolig dag i helhet :)
I morgon inväntar helgtjänst. Hoppas det är soft, är så sjukt trött i kroppen :P behöver vila o ladda inför 4 dagars fältgöring som är på måndag!

Det dåliga här på FörMedC är att matsalens personal har "glömt" bort oss lite väl mkt på sistone!
Förra veckan fick vi ingen middag, idag hade dom stängt tidigare trots vi ej vart där o ätit. Så idag fick Försvarsmakten bjuda oss rekryter i pluton 132 på pizza :) stackars pizzeria säger jag bara!
Helt plötsligt dundrar det in 41 hungriga rekryter o ska ha mat!
Gott var det iaf :)

Nej nu är det dags. Sov skitkasst i natt. Hoppas på en fantastisk sömn o fina drömmar tack!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0