Dag 38!

Så nu är jag lite mer sugen på att skriva. Jag blev så toktrött igår :P

Gårdagen forts...
Vi skulle öva på att ta på och av skyddsmasken på 9 sek. Då ska den vara helt tät och redo att fungera.
Vi stod på en höjd och skulle där ligga i eldställning.
På växlande kommandon skulle vi ta på/av masken samt förflytta oss 5 m längre ner/upp krypandes. Mitt i kommandot kunde det komma ett "- BAKÅT"
Då skulle vi alla springa med masken på ner för kullen ut på planen o runt parkeringen o upp igen. Kullen var skit lerig och hal, det var väl ca 250 m runt hela banan. Absolut ingen jobbig längd MEN med skyddsmasken på så känns det som att andas i ett sugrör. Dessutom med full utrustning.
Vi var åxå tvungna att ha vattenflaskan o handen, vapnet i andra och väskan till skyddsmasken runt halsen.
Såhär upp/ner/runt höll vi på i 3 h!
Det var det JOBBIGASTE jag gjort!!!!!
Jag höll både på o svimma o spy flera ggr.
På slutet tyckte tillomed Sgt. Mattsson att vi kunde kånka med oss vattendunkarna upp. Även en övning där vi skulle sätta Tonique och släpa personen upp för kullen. Så himla råjobbigt!
Den dagen satte vekligen en prick över I:et för hur projekt 3 kommer vara. Som Sgt: en sa... "- dessa tre veckor kommer bli de värsta o jobbigaste i era liv"
Toppen!

Idag he vi haft en teoritung dag. Skönt faktiskt!
En heldag med Fn: Kämpe :)
CBRN (Chemical, Biologic,Radiation,Nuclear) utbildning var det iaf.
Sen fick vi tillpassa skyddsmaskerna och öva på o göra rent dem.
Vi fick även testa hela skyddsutrustningen. Vaaaarmt vaaarmt!
Det var denna dag. Skönt faktiskt!
I morgon blir det värre... Närkamp i 4 h jippi!
Suck. Men det är bara o ligga i. På tisdag är det tydligen examination i det.

Nu är det dax o nanna lite...
Snygg va!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0