Dag 42!

Vaknade med ett ryck kl 05:48 o undrade "- va fan ligger vi kvar här?? Varför har klockan inte ringt???"
Men 10 sek senare kom jag ju på att det är ju ledig helg! :P
Vaknade nyas iaf o kan inte sova mer. Har ju fasen sovit ca 9 timmar :)
Ravelin ligger dock fortfarande o susar där borta :P
Vi tog oss en tur till gymmet igår kväll. Blev en lugn löp på bandet i 15 min o sen lite lättare BRAK. Ska ju ta det lugnt nu när jag äter antibiotika.
Det är faktiskt redan bättre med infektionen vilket är väldigt skönt! :)
Nästa vecka kommer bli riktigt tuff! Vi får ju varje fredag veta nästa veckas schema.
På onsdag ska vi ha examination i närkamp vilket enligt befäl FN. Kämpe är en riktig tuff examination.
Vi ska även övernatta på en plats för att lära oss skjuta spårljus i mörkret bla.
Efter den natten skall vi marschera vår första marsch. En marsch på 1 mil. O herre, jag kommer dö. Klart man kan knalla 1 mil men med full stridspackning och vapen så är det inte så roligt!
Aja det ska iaf bli en riktig utmaning!
På fredagen ska vi fältlasta o sen går tåget äntligen hem igen.
Vi ska ju ut i fält vecka 19 igen!
Jag kom på att jag har ju glömt bort att vi faktiskt avverkat halva GMU tiden nu! Känns stört va tiden gått fort!
Plutonen under oss slutade igår så nu är det lite tomt här.
Tänk att få knalla ut ut porten en sista gång! :P
Eller ja det vet man ju iofs inte heller, man kanske börjar jobba här. Vad vet jag? Det finns många dörrar öppna :)

Nu ska jag gå upp. Se hur många av oss få som är kvar här som är vakna?
Sen tror jag det kan bli ett litet gymbesök innan vi drar in till stan. Känns skit att mitt kort är i kga. Ingen shopping för mig men man kan ju alltid "fönster" shoppa ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0