Närkampsdag!

Idag fick vi lära oss allt om handgranater.
Dess anatomi och funktion. Vi fick även lära oss kasta :)
Det var spännande. Det kommer bli sjukt läskigt när vi ska kasta "skarpt".
Vi kastade alltså "övnings" granater idag. De apteras och utger en knallsmäll som en chinapuff typ :)
Efter lunchen skulle vi utöva närkamp. Aka markstrid. Jag tycker ju de passen är sååååååå himla långa o jobbiga. Man har ont överallt o det ömmar o värker i hela kroppen. Men det är ju samtidigt mkt bra träning.
Iaf när passet VÄL var slut 4 h senare så fick vi veta att vi skulle köra ytterligare 4 timmar som kvällstjänst.
Shot me!!! Shit va det var jobbigt!
Nu ligger jag här o känner mig slut som människa.
Har som toppen på moset åxå kanske dragit på mig en urinvägsinfektion :(
Känns som det iaf när jag kissar. Hoppas att det går över snart så man slipper besöka sjukan!

Nu är det natta! I morgon är det..... FREDAG!!!! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0