TOS 2

Idag hade vi lektion i TOS 2. Tyvärr skulle vi fortsätta med Toniken :( så det var bara o sätta CAT efter CAT. Så nu smyckas min kropp med ytterligare nya stora sexiga blåmärken.
Efter 2 h med tonikesättning så skulle vi öva förflyttning av skadad.
Vi skulle krypandes dra vår stridskamrat 20 meter till säkerhet. Min stridskamrat heter Sven och väger 90 kilo.
Det var SKITSVÅRT!
Jag slet o drog, jag puttade o svor. Efter mkt om o men kom jag i mål.
När vi sedan bytte roll så gick det lättare. Dock gick min vattenflaska sönder så jag fick 1 L vatten fördelat på ryggen!
Vi trodde att vi skulle få gå upp till skjutbanan efter lunch men nej, fortsatt TOS ytterligare 1 h. Denna gången fick vi en ny miljö att arbeta i. Första gången vi gjorde förflyttningarna så var vi på en fotbollsplan. Nu fick vi vara i en lövskog fullt med sten o stubbar. Jag hade löv o kottar överallt.
Aej shit va det är svårt att förflytta någon alltså!
Man tar ut sig helt o hållet o så flyttar man personen i fråga 1 m. Jippi!
Framöver ska vi ha examination i just detta plus att man ska sätta en Tonike (CAT) på 30 sek.
Jag kommer alltså innan dess få nya fin blåmärken.

Denna dag har alltså vart mkt fysisk. Jag kände mig helt slut när vi kom tillbaka till Kasernen.
En kvällstjänst till 20:30 satt fin fint bestående av städning av klädsel och plugg.
Nu är jag sjukt trött o måste verkligen sova.
Vaknade pigg i morse o hoppas jag gör en repris i morgon :)
I morgon har vi närkamp vilket ska bli spännande o se hur kroppen mår efter denna dag!




Kommentarer
Jeanette

Näe min lilla plutta. Ring så kommer mamma. Ja lovar en mamma är farligare än någon annat. Hotar något barnen så bliran en tiger. Mmmrrrrrrrraaawwww!

2013-04-10 @ 10:53:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0