Tävlingen!

Klockan ringde igår morse 06:00 efter 3 h orolig sömn. Kände att "- neeeeej idag vill jag bara sova på min första lediga lördag..."
Men bara o pallra sig upp o åka mot Labbsand.
Regnet öste ner och motivationen var på topp! Haha noot.
När vi väl kom till Karlstad, där för övrigt solen alltid verkar lysa så så blev det varmt och härligt och inget regn som vi befarade.
Red fram på framridningen som i detta fallet var en "corall/roundpen" och ni som vet vad en sådan är så kan jag tala om att den vi har i Labbe är ca dubbelt så stor. Där inne samsades jag och 5 hästar till om ytan... Nej fick inte så mkt vettigt gjort.
Mitt mål med dagen var att vara lugn och sansad, att ej stressa upp mig och bli nervös. Ett plus i kanten var även att klara mina mönster!
Första klassen, 10 startande som var en klass jag endast mönstertränat en gång gick bra. Fick ett byte i galoppen på sista rakan vilket satt ner mig på en 6:e plats.
Jag är kanonnöjd men kände ändå att det fanns lite orättvist bedömning. Tex hästen som kom 5:a gjorde fel i nästan alla gångarter och flamsade sig runt banan, vilket jag trodde iaf att jag skulle slå, men uppenbarligen icke. Aja så är det med det.
Andra klassen, kände jag lite oro för faktisk vilket inte var väntat. Varför var i stor del att banan var så liten. Japp, en sjukt liten banan hade de!! Ni som klagat genom åren på Labbsands bana kan ju åka dit ett tag i rida lite! Denna bana var 20x40 om ens mindre! Mönstret blev minimalt!
Mönstret gick bra, och "railworken" var väl det jag missade poäng på tyvärr. Sweetan märkte att matte inte ville ta för mkt i henne då det ej ser så bra ut på tävlingsbanan så hon envisades att dra upp huvudet och gapade i vissa gångarter.
Fick nedslag på det, och det var tyvärr det som tog min blåa rosett. Ist fick jag en röd vilket är 4:e plats :)
Jag fyllde alla mina mål och kriterier och hade roligt dessutom! Är kanonnöjd med min o Sweetans insats :)

Julias del gick om mkt bättre i mina ögon. Hennes första tävling någonsin och hon lyckades hålla nerverna innombords. Hon kom 5:a i första klassen då hon fick nästtill samma nedslag som jag.
I andra klassen fick hon lite utmaning då en unge på ponny red rakt in i rumpan på Sweetan. Suck!!!!! Dessa ungar på ponnys!!!! De är som kärringar i trafiken!
Tyckte att domaren gjorde lite felbedömning i denna klass åxå faktiskt. Hon skulle haft andra plats men fick tredje ist. Är så stolt o nöjd över hennes insats! :)
Kanske väcker detta lite intresse igen om tävling!? :P

Underbara Sweetan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0