Dag 10!

Ohhh in morse var Emelie sjuuuuukt trött. Men bara o stiga upp o ta sig till duschen.
Rent generellt så är man ju inte helt död när klockan ringer.
Det är ju lättare att gå upp här än hemma liksom.
Aldrig har jag längtar efter frukost som jag gör här. Det är fan sjukt. Kl 05:40 liksom... Tokhungrig!

Idag har vi fått lära oss vapenvård, vilket inte bara var en enkel grej.
En AK:5C går o plocka isär till 11 delar, allt ska rengöras i minsta detalj o sen oljas in. Jag har så ont i mina fingrar nu efter all pill o drill med vapnet.
En heldag med vapenvård iaf, och sen en kort knivutbildning.
Se fick vi sluta vid 16:00 :)

Senare på kvällen tog vi oss en springtur runt området igen. Dock blev det en riktigt seg tur. Känns som jag snart blir förkyld eller nått? Har haft lite värk i lungorna och huvudet hela dagen. Förhoppningsvis så vaknar jag o mår bättre i morgon :D

Nästa vecka har vi fått en liten ledtråd om hur fysträningen kommer genomföras... Kampsport!
Vi ska få lära oss slåss och självförsvar.
Tänkte först "- yees, lite combatstyle"
Sen kom löjtnanten och gav oss ett varsitt tandskydd som vi ikväll fick "gjuta" in. Vaddå serious! Tandskydd!! Va fan! :P
Aja det ska bli kul o se vad det blir av de :P

Nej nu har jag avklarat de två första veckorna av GMU.
Det känns sjukt skönt! Man har dessutom funnit så många nya vänner här. De 5 som jag bor med är helt underbara!
Nej i morgon är det bara åka hem o ta lite nya tag.

Har 4 roliga dagar att se fram emot :D

Trevlig helg!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0