Dag 6!

Vår första helg här på försvarsmakten.
Idag har vi haft vapenhantering och slutprov i det.
Allt gick bra iaf. Var sjukt nervös! Alla som har körkort och vet hur nervös man var under uppkörningen... Jag kan säga att det var inget i jämförelse med denna examination!
Haha först springa 80 m med full utrustning ( hjälm, glasögon, skyddsväst och krigsväst) inkl. Vapen.
Sen ladda, färdigställ, anlägga. Slutligen patron ur.
Alla dessa moment passar inte bra ihop med stress o nervositet!
Utöver detta så har man en hård och bestämd löjtnant eller som i mitt fall en korpral som blickar över min axel och ser alla moment noggrant.
Men nu är det testet över iaf :)
Nu är vi lediga för kvällen.
Endast krigsväskan skall packas men det tar vi senare :)
Nu ska vi alla gå till Konsum som ligger en litet stenkast utanför försvarsmakten.
Sen blir det en tidig kväll för oss. Måste unna oss lite sömn för en gångs skull. Vi har ju snittat 5-6 h sömn per natt nu i 6 dagar i sträck.
5 dagar kvar innan hemgång!
Kommer till kga på torsdag 16:30! :)
Trevlig kväll på er!



Kommentarer
Jeanette

Va kul. Då ska ni ut i strid då. Har ni snöfritt där nere? Här är det alldeles för mycket snö. Idag var första dagen jag blev tvungen att ta av mig jackan när kag red. Och vi har för första gången suttit på altanen och druckit kaffe i solskenet. Ha de gott;)

Svar: Japp det ska vi.Ska få skjuta i morgon på en bana.
Ska bli skitkul! Hoppas på lika strålande
Väder som det var idag :)
Nej ingen snö alls faktiskt :) bara kalla hårda
Vindar.
Åhhh va härligt! Hoppas det är borta
Till påsk!! :) ses på torsdag mammay!
<3
Emelie Backman

2013-03-23 @ 19:18:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0