Vårdyrket!

Jag har länge sagt att vården är inget yrke för min del. Dessa dagar jag vart här har jag ytterligare fått det bevisat!
Tanten bredvid är gravt dement o vet inte när hon vart på toa eller när hon åt. Svär o skriker åt personalen. Jag som har lite "svårt" (missförstå mig inte fel nu) för äldre är fan livrädd. Haha meningar som "- kärringjävel, idot, jag hatar dig... Osv" asså, all cred till personalen som orkar infinna sig i detta! Jag skulle aldrig våga.
Så himla läskigt med arga äldre. O ja jag vet dom finns allt på mitt yrke med men det är ändå inte samma sak :P
Sen att "vårda" är väl inte riktigt min grej... :P tur det finns andra som brinner gör det! :)



Kommentarer
Flisan

Tur att vi alla är olika. Nästan alla mina drömmar handlar just nu om att jag har fått en tjänst inom vården. Personlig assistent eller på ett dagcenter. Hehe

2013-05-08 @ 00:05:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0