Gårdagens pass!

En ridtur som egentligen skulle vistas i Skog o mark blev ist en helomvändning och fick bli ett pass på banan ist. Hann inte längre än en bit i skogen innan vidriga älgflugorna attackerade. Usch va vidriga de ÄR! 
Sweetan bryr sig i regel inte så mkt men jag tycker de är så vidriga så jag gav upp. 
Så en uppvärmning i skogen blev det iaf. 
På banan började jag med mjukgörande "twotracks" på långsidorna i både skritt o trav.
Därefter lite sidoförflyttningar. Galoppen är den gångart Sweetan har svårast för, började därför i en stor volt. Sweetan ger inte ett enda steg gratis, det känner att vara på henne varenda steg med skänkel att stödja och parera. 
När jag var nöjd med båda varven så tog jag galoppen på 4-kantsspåret där det blev övning på nedsaktning och ökning. 
När man väl tagit igenom Sweetan är hon så himla mjuk och smidig, men hon ger som sagt inget gratis. Envis tjej som hela tiden ifrågasätter. Dock gör hon inget dumt vilket är skönt :)
Hon är skön helt enkelt!

Gårdagens Sweetie i sitt nya schabrak som äntligen kom på posten i fredags!!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0