Dags för en förändring!

Jag vet att jag har gnatat på  genom åren om övervikt och så vidare. Nu är det dags att verkligen ta tag i det. 
Det sjuka är att jag känner mig inte så stor som vågen tycker! Kanske nu i andras ögon så kanske vissa tänker "- öhhh okey grattis det visste jag redan" men det skiter jag i faktiskt. 
Fick en fråga av en god vän häromdagen, "- men hur mår du då?"
Ja jag mår underbart, aldrig har mitt luv vart såhär bra som nu :)
Och då sa han, "- varför bry dig?"
Ja jo samt men är så rädd att "vakna" upp om 2 år och det har gått ännu mer utför!

Så nej i torsdags så började jag och Andreas att faktiskt köra på en striktare "diet" som vi skall hålla i 2 veckor för att kicka igång systemet. Sen därefter utgå ifrån våra vanliga rutiner minus sötsaker. Endast en ätardag får det bli tillsvidare.
Så mkt protein, lite kolhydrater och inget socker! 
Igår passerade vi dag 2 och trots att jag inte äter mkt socker så märktes det mkt i min kropp. Var arg och otrevlig, ont i huvudet. Helt sjukt för fan att socker gör så! 
Till råga på allt då hade min kollega bakat snickerskakor... Min favvo! Ni vet hur man blir sådär sötsugen på kvällskvisten en fredagkväll!!! Åhhhhh men nej det blev inget fusk för Emelie. Men skulle ljuga om jAg sa det var lätt.


Jag vill inte vara en sån människa som bantar eller avstår saker, utan vill bara göra det lite drastiskt nu för att se om det händer något! Sen vill Jag vill leva sunt och gott och inte behöva tänka på varenda sak jag stoppar i mig. Är så avvis på dem som har en fantastisk kropp och som äter all möjligt. Jag kan typ titta på en glass så går jag upp i vikt verkar det som.

Så efter dessa 2 veckor hoppas jag det hänt något iaf litet på vågen och då kanske man får upp lite mer inpo
Att gå vidare i utvecklingen. 
10 kg vill jag uppnå. 
Se om man har den karaktären ;) 



















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0