Hoppning!

Jag och Julia skulle ta en uteritt ikväll men det blev lite stressigt för henne med tiden och jag kände att lusten försvann. Men ca 1 h efteråt så ångrade jag med och bytte kläder o åkte ut. Jag VET att när man väl är där så är det så himla kul o skönt.
Julis hjälpe mig lite på banan. Det var ganska länge sedan jag tog igenom henne på banan. Julia har mestadels fixat den delen. 
Det var kul o ha henne med o hjälpa lite med sånt man inte ser o känner själv. 
Kul med lite bilder åxå :)
Ser på bilderna och vet med mig att jag måste jobba på fötterna. Hälarna nedåt och skänkeln med vaderna.
Ska testa o köra ett dressyrpass med westernsadeln någon dag o se hur fötterna ställer sig då.
Det är ju svårare med vanlig utrustning då balansen är svårare o hålla plus att stigläderna är så "lätta". 
Nej övning ger färdighet som man säger! 
Julia ställde upp ett litet hinder åt oss på ca 40 cm. Det var väl ca 10 år sen man hoppade. Då var man tuff och modig och älskade o hoppa men med åren så fegar man till sig lite måste jag erkänna :P
Dessutom så har jag aldrig hoppat Sweetan :)
Har ingen aning vad hon går för!
Vi tog krysset några ggr, sedan höjde Julia till ca 50-60 cm. 
Sweetan hoppade på fint, och verkade tycka det var skoj.
Se vad det blir bästa gång :) 

Fick bli invigning av nya ridbyxorna åxå idag. Lite stora men fullt så dugliga. Dock är jag lite skeptiskt till färgvalet. Trodde de var mer röda i färgen, inte så "varmröd". 
Eller hur man nu ska förklara. 

Ett kortare pass på banan iaf med galoppövningar och hoppning. Tog därefter "lilla" rundan i skogen. 















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0